  • Data: 2014-12-23 17:58:44
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 12:58:27 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No i jest tak mniej wiecej: kupujesz telefon, ktory sluzy nie do
    > jednego. Placisz za niego i chcesz zeby spelnial Twoje oczekiwania i
    > skoro za niego zaplaciles, by byl, ze tak powiem pod Ciebie. Co
    > dostajesz w zamian? System z aktualizujacymi sie aplikacjami,

    Aktualizacje to plus dla bezpieczenstwa prywatnosci, przeciez o nie
    Ci chodzi :) Przyklad? Aktualizacje automatyczne Windowsa - co by sie dzialo,
    gdyby ich nie bylo? Jeden wielki mega syf :-)

    > zajmujacymi pamiec z ktorych pewnie nigdy nie skorzystasz i do tego nie
    > mozesz ich usunac bez dostepu do praw administracyjnych. Prawa
    > administracyjne oczywiscie sa zablokowane, bo jestes tepy jelop i
    > specjalnie nawrzucasz sobie wirusow do swiezo kupionego telefonu o
    > wartosci przekraczajacej dwie najnizsze krajowe.

    Niestety wiekszosc ludzi jest jelopami, wiec to jedyne wyjscie. Bez obrazy
    Maniek ale usilnie i caly czas dazysz zeby wsrod nich tez byc.

    > tlumaczenia tu czytamy. Jednakowoz jak kupisz sobie komputer cztery razy
    > drozszy to nie jest cztery razy bardziej zablokowany.

    Jak nie jest - nie da sie tak latwo wymienic BIOSu na swoj, firmwaru
    karty graficznej i wielu innych rzeczy o ktorych pewnie nawet nie wiemy :-)
    Android przynajmniej ma otwarty kod, Windows nie - juz o tym kiedys
    rozmawialismy.

    > Dalej, zeby ten telefon zwany madrym spelnial jakies wieksze zadanie
    > (inaczej kupilbys cos jak max com) to tak jak do komputera musisz do
    > niego cos tam doinstalowac. Inaczej po co Ci madry telefon? Kiedy
    > zaczynasz instalowac to okazuje sie, ze czesc aplikacji robi nieco
    > wiecej niz Ci potrzeba.

    Wtedy szukasz innej aplikacji. Nikt nie kaze Ci instalowac tej konkretnej.
    Aplikacje tworza zupelnie zewnetrzni tworcy - osoby prywatne, male i duze
    grupy programistow. Nie wiem czemu mieszasz do tego korporacje - wiekszosc
    tych apek ktore masz na mysli robia raczej malutkie firemki (a paradoksalnie
    do Twojego wywodu - im mniejsza firemka tym wieksze ryzyko trojana, bo
    korporacja sobie na to pozwolic nie moze).

    > Bank z odmowy sie nie tlumaczy to Ty tym bardziej nie muszisz. Nie
    > znaczy to, ze aplikacja cala jest zla. Po prostu nie potrzebujesz czesci
    > funkcji i moglbys je spokojnie wylaczyc. Moglbys, ale nie mozesz, bo
    > ktos kiedys uznal, ze odbierze Ci taka mozliwosc. Podobno oczywiscie dla
    > Twojego dobra.

    Jeszcze raz - zapoznaj sie dlaczego z poziomu normalnego uzytkownika nie
    mozesz tego zrobic. Bo o tym czemu dzialanie telefonu defaultowo na roocie
    to juz rozmawialismy :)

    Szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Znam takiego goscia co tez snuje takie
    teorie spiskowe. Na absolutnie kazdy temat ma swoja :) Smugi
    kondensacyjne ktore zostawiaja samoloty to oczywiscie dla niego rozpylany
    przez wladze gaz zeby zrobic z nas lemingi. Konstruuje specjalne
    dziala orgonitowe do neutralizacji tych smug i takie tam pomylenie
    z poplataniem.

    > Dochodzimy mniej wiecej do tego, ze wartosciowe aplikacje chca od Ciebie
    > wiecej niz chcesz dac, a z drugiej strony dostajesz bezwartosciowe
    > aplikacje

    Skoro bezwartosciowe to po co je w ogole instalowac ?? :) Ja tam uzywam kilku
    apek codziennie i nie uwazam zeby byly bezwartosciowe - bez nich zycie
    byloby znacznie trudniejsze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.