  • Data: 2014-12-23 23:04:42
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-23 o 17:58, Adam pisze:

    > Aktualizacje to plus dla bezpieczenstwa prywatnosci, przeciez o nie
    > Ci chodzi :) Przyklad? Aktualizacje automatyczne Windowsa - co by sie dzialo,
    > gdyby ich nie bylo? Jeden wielki mega syf :-)

    Chodzi o aplikacje ktorych nigdy nie bede uzywal. Dokladnie te ktore
    wymienilem wyzej i ktorych nie moge usunac.

    > Niestety wiekszosc ludzi jest jelopami, wiec to jedyne wyjscie. Bez obrazy
    > Maniek ale usilnie i caly czas dazysz zeby wsrod nich tez byc.

    Jelop bo chce usunac aplikacje ktorych nie chce i ktore dostalem? Daj
    spokoj. Przeciez to sie wogole nie broni. Do usuwania aplikacji nie
    trzeba roota. Fakt, ze do tych trzeba, filozofii czego po prostu nie
    rozumiem.

    > Jak nie jest - nie da sie tak latwo wymienic BIOSu na swoj, firmwaru
    > karty graficznej i wielu innych rzeczy o ktorych pewnie nawet nie wiemy :-)
    > Android przynajmniej ma otwarty kod, Windows nie - juz o tym kiedys
    > rozmawialismy.

    Mowimy o oprogramowaniu, nie bebechach.

    > Wtedy szukasz innej aplikacji.

    Jakiej innej?
    Jak mam zastapic aplikacje bankowa?

    > Nikt nie kaze Ci instalowac tej konkretnej.
    > Aplikacje tworza zupelnie zewnetrzni tworcy - osoby prywatne, male i duze
    > grupy programistow. Nie wiem czemu mieszasz do tego korporacje

    Google jest wlascicielem systemu.

    > - wiekszosc
    > tych apek ktore masz na mysli robia raczej malutkie firemki (a paradoksalnie
    > do Twojego wywodu - im mniejsza firemka tym wieksze ryzyko trojana, bo
    > korporacja sobie na to pozwolic nie moze).

    Pisales, ze yanosik jest na gieldzie. Aplikacja bankowa to tez nie jakis
    garaz.

    > Jeszcze raz - zapoznaj sie dlaczego z poziomu normalnego uzytkownika nie
    > mozesz tego zrobic. Bo o tym czemu dzialanie telefonu defaultowo na roocie
    > to juz rozmawialismy :)

    Podalem Ci linka, ze taka opcja byla dostepna we wczesniejszej wersji
    systemu. To nie byl root. Takie cos mozna zrobic z poziomu aplikacji
    pracujac jak normalny user. Nic wiecej nie chce.

    > Szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Znam takiego goscia co tez snuje takie
    > teorie spiskowe. Na absolutnie kazdy temat ma swoja :) Smugi
    > kondensacyjne ktore zostawiaja samoloty to oczywiscie dla niego rozpylany
    > przez wladze gaz zeby zrobic z nas lemingi. Konstruuje specjalne
    > dziala orgonitowe do neutralizacji tych smug i takie tam pomylenie
    > z poplataniem.

    Ogladalem na youtubie. Kazdy moze wierzyc w co chce. Mnie nic do tego. :-)

    > Skoro bezwartosciowe to po co je w ogole instalowac ?? :)

    Mnie pytasz?
    Tez sie zastanawiam po co google obdarowuje mnie aplikacjami typu
    chrome, dysk, youtube, google+ itp. Wcale ich nie chce i za zadne skarby
    nie moge sie ich pozbyc. Podpowiedz mi jak to zrobic legalnie z poziomu
    uzytkownika.

    > Ja tam uzywam kilku
    > apek codziennie i nie uwazam zeby byly bezwartosciowe - bez nich zycie
    > byloby znacznie trudniejsze.

    Tez bym chcial, ale proponujesz mi zebym ich nie instalowal jezeli nie
    chce zeby ktos wlaczal mi mikrofon kiedy tego nie chce. Niby czemu mam
    wierzyc, ze ciec bramowy dla zabawy nie bawi sie tym dlugimi nocami?
    Nie bardzo rozumiem czemu to Cie dziwi. Nie mam domu ze szkla, Ty tez i
    pewnie obaj bysmy nie chcieli. Prywatnosc to to samo. Chce po prostu
    miec na nia wplyw. Nie dostaje od nikogo nic za darmo zebym godzil sie
    na jakie kompromisy. Bank daje mi aplikacje zebym korzystal z jego
    uslug. Sam wybiore ktore sa dla mnie dobre i ktorym pozwole dzialac. Czy
    to cos dziwnego?

    Pozdro.. TK