    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak działa rekuperator
    Date: Mon, 17 Jan 2011 03:03:56 -0800 (PST)

> [...]
    > nawiewnikami w oknach :) A to zapewnić ci może zwykła went. mechaniczna,
    > niekoniecznie z rekuperacją.
    > Żart: Zakładając warunki ekstremalne: budzisz się rano awaria prądu,
    > idziesz się wykąpać i co się dzieje z wilgocią z powietrza ? No grzyb
    > normalnie w całym domu :) bo nie masz grawitacyjnej.
    >
    >   czystego, odfiltrowanego z kurzu powietrza,
    > jak są czyste filtry, jak zapomnisz wymienić to masz dopiero syf.
    >   i, co dla mnie

    > dobrze, że nie czytam tego przy kratce bo by mi zajrzała przez ramię i
    > pewnie chciała piździć, ale jakoś nie chce.

    nie... no... z takimi argumentami nie można dyskutować... :-)
    ale powiem tylko, że przez dwa lata miałem jedną awarię zasilania, na
    godzinę siadła jedna faza... ale jak zakładać czarny scenariusz (w
    końcu mieszkam parę kilometrów od białoruskiej granicy...) to bez
    prądu, oprócz wentylacji, nie mam też ogrzewania (kominek z
    płaszczem), ciepłej wody (bojler z grzałką), zimnej też (hydrofor),
    ciepłego jedzenia (kuchenka ceramiczna, mikrofalka), kontaktu ze
    światem (internet, telefon, tv, radio), i pewnie jeszcze paru rzeczy,
    których nie przewidziałem... ale w garażu mam taki generatorek 2kW na
    czarną godzinę i tanią ropę od ruskich z okolicznego bazarku... :-)

    > dobrze, że nie czytam tego przy kratce bo by mi zajrzała przez ramię i
    > pewnie chciała piździć, ale jakoś nie chce.

    no i prawidłowo, ona powinna wyciągać powietrze... a piździ z
    nawiewników, szczególnie przy -20, chyba, że wtedy zamykasz... ale
    trudno mówić w takiej sytuacji o wentylacji... :-)

    pozdrawiam
    s_13