  • Data: 2011-11-24 09:03:20
    Temat: Re: Jak poznać, czy naczynie wzbiorcze jest ok?
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jajggb$h39$1@news.task.gda.pl...
    > Mam ostatnio problem z c.o.
    > Kocioł, jak się nagrzał, to wzrastało ciśnienie i zawór bezpieczeństwa
    > upuszczał wodę. Po ostygnięciu ciśnienie było za małe i kocioł nie
    > odpalał.
    > Okazało się, że powietrze z naczynia uszło. Dopompowałem, ale nie wiem,
    > czy za mało, czy za dużo.
    > Jak poznać, czy powietrza w naczyniu jest w sam raz? Pompuję do 2 at, ale
    > takie ciśnienie mogę uzyskać przy różnej ilości powietrza. Jak odleję
    > trochę wody, to mogę dopompować. Znowu odleję i znowu mogę dopompować.
    > Jacek

    Po pierwsze odepnij naczynie od instalacji i opróżnij z wody.
    Jeżeli nie masz jakichś strasznie wysokich pionów wymagających ospowieniej
    kompensacji statycznej i doboru zaworów bezpieczeństwa, to zwykle naczynie
    wzbiorcze przeponowe jest napompowane na sucho pomiędzy 1,2 a 1,7 bara.
    Jeżeli na tabliczce nie masz danych znamionowych, napompuj na 1,5 i będzie
    dobrze. Ciśnienie startowe na kotle (na instalacji) na zimno ustaw sobie na
    1,2. Nie pompuj przy napełnionym naczyniu bo woda jest nieściśliwa i nawet
    gdy uzyskasz na manometrze nominalne ciśnienie, to może być zdecydowanie za
    mało i zamiast naczynia pracować będzie zawór bezpieczeństwa.
    --
    Jackare