eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak to ogarnąć?Re: Jak to ogarnąć?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Jak to ogarnąć?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200606140429.3ebc53bc@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <0...@g...com>
    <2...@g...com>
    <rca5b2$jom$1@news.icm.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <5eea520c$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5eebd780$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <rcgsom$o3e$3@news.icm.edu.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 19 Jun 2020 10:46:41 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rcgsom$o3e$3@news.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 51
    Message-ID: <5eec7b6b$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.112.130
    X-Trace: 1592556395 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 557 5.173.112.130:16795
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4211
    X-Received-Body-CRC: 3288693253
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:564280
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-06-19 o 01:18, Kżyho pisze:
    > To tak nie działa. Najpierw pytasz mailowo o podstawy. Bo na grzyba
    > mam do wszystkich świętych wydzwaniać?! Piszę zapytanie, czasem wręcz
    > to samo, dzięki czemu oszczędzam sporo czasu. Dzięki temu pierwsze
    > filtrowanie już załatwione. Kto jest sensowny, ten prędzej czy później
    > odpisuje. Jak komuś szkoda klepać w klawiaturę - cóż, jego problem.
    > Właśnie stracił potencjalnego klienta.
    > A później to już oczywistym jest, że musi nastąpić jakiś etap
    > spotkania się czy wręcz przegadania wszystkiego. Ale to nadal nie
    > znaczy, że nie można pewnego podsumowania sobie wysłać mailem. Bo jest
    > to często dużo czytelniejsze, konkretne i każda ze stron ma też czarno
    > na białym napisane co zostało ustalone, co trzeba zrobić, co nie i ile
    > to będzie kosztowało. Unikamy też jakichś źle zrozumianych kwestii, a
    > jak ktoś będzie się upierał, że miało być tak, a nie inaczej, to
    > również można do takiego maila wrócić i wątpliwości rozwiać.

    Ale o co chcesz pytać? Co chcesz filtrować?

    Przykładowo:

    Wyślesz do szewca zapytanie: "czy pan zajmuje się naprawą butów?".
    Zapytasz o cenę naprawy? Czy może jednak weźmiesz te buciory, zaniesiesz
    do tego szewca, a po oględzinach tych butów przez szewca ustalacie
    termin wykonania naprawy i cenę za usługę?

    Albo do hydraulika, który się ogłasza (usługi hydrauliczne, montaż
    kotłów, kotłowni, systemów grzewczych) wyślesz e-mailem zapytanie "czy
    montuje pan kotły?" Albo co? Zapytasz: "robi pan dobrze?".

    Nie, nie robię dobrze. Psuję wszystko od ręki, na niczym się nie znam, a
    w ofercie czy na szyldzie to się ktoś pomylił i mi dopisał, że montuję
    kotły. :)

    Albo może mam Ci od razu wysłać ofertę na montaż kotłowni wraz z pełnym
    wykazem materiałów, abyś mógł mnie zweryfikować i stwierdzić czy zrobię
    to dobrze czy czy będzie tanio?

    Weź no się zastanów, bo widzę, że tego kompletnie nie rozumiesz, że są
    usługi w których nie da się niczego ustalić drogą e-mailową czy SMS-ową.
    Potrzebny jest kontakt osobisty, oględziny i wspólne dogadanie zakresu
    robót oraz terminów. Nawet ustalenie terminów spotkania i obejrzenia
    zakresu robót drogą e-mailową jest trudne.

    Oczywiście ofertę dostaniesz na e-mail, ale dopiero po obejrzeniu i
    uzgodnieniu zakresu robót i dokonaniu wstępnej wyceny. Osobiście też
    wolę klientowi przesłać ofertę drogą e-mailową, bo często w trakcie
    roboty wyskakują nieprzewidziane i niemożliwe do przewidzenia wcześniej
    roboty lub roboty dodatkowe, które sobie klient wymyśli w trakcie. Za te
    roboty klient musi dodatkowo zapłacić, bo nikt nie jest Matką Teresą,
    żeby zapierdzialać za "Bóg zapłać".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1