  • Data: 2014-06-30 18:58:37
    Temat: Re: Jezioro
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.06.2014 16:02, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    > Bredzisz, Kogutku, jak zawsze zresztą...
    >
    > Właśnie byłeś łaskaw zniknąć spory kawał antropologii z religioznastwem
    > na czele.

    Chyba nieco nadinterpretujesz wypowiedź kogutka.

    Wg mnie jemu chodzi o to, że nikt na poważnie nie bada bajek pod kątem
    ich prawdziwości (czyli nikt nie próbuje wywołać demona, anioła czy też
    leczyć przy pomocy magicznych obrzędów z różnych mitologii). Natomiast
    całkiem poważnie bada się ich genezę oraz wpływ na ludzi (zdecydowanie
    negatywny - jeśli traktują te bajki, jak islam czy katolicyzm, zbyt serio).

    Są różne pseudonaukowe organizacje, które pod płaszczykiem nauki usiłują
    bawić się w liczenie diabłów na łebku szpilki, ale tylko się
    kompromitują (patrz: fundacja Templetona i ich Wielki Eksperyment
    Modlitewny), zaś poważni naukowcy najwyżej fundują nagrody dla chętnych
    udowodnienia w kontrolowanych warunkach zjawisk nadprzyrodzonych (ot
    chociażby fundacja Jamesa Randiego) - póki co zero odważnych.