    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Wed, 13 Sep 2023 17:29:56 +0200
    <d...@g...com>
    <h...@m...org>
    <7...@g...com>
    <udrceg$oah$5$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <fjxwghhh8qd$.dlg@myjk.org> <2...@m...lan>
    <udrtfp$oah$8$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <uds553$oai$3$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <q...@m...org>

    dn. 13.09.2023 o 16:38, Myjk napisał:
    > Wyjaśniając, producenci aktualnie nie robią gównoelektryków,
    > bo jest to nieopłacalne. Nie mogą sobie takżę pozwolić na taką
    > formę sprzedaży jak spalinowych, tj. pełną konfigurowalność,
    > bo nie ma takiego zapotrzebowania (oni nie są idiotami i rynek
    > badają), nie zawsze chcą.

    Brak zapotrzebowania jednak o czymś świadczy. I nie zgodzę się z tezą,
    że świadczy o bezmyślności konsumenckiej. Jak produkt jest dobry i
    tani, to ludzie go kupują - nawet bez reklamy. Fakt, że elektryki
    występują póki co tylko w luksusowych segmentach to wg. mnie dowód na
    to, że póki co nie da się stworzyć ekonomicznego, rodzinnego elektryka
    który mógłby konkurować z podstawowymi modelami termicznymi na rynku.
    Może za kilka lat. Zobaczymy.

    > Ja się nadal zastanawiam czemu tak uparcie się domagacie aby was do
    > tego przekonywać.

    To chyba niezupełnie tak. Co jakiś czas pojawiają się tu głosy
    elektropasjonatów o tym, że elektryk to już tu i teraz, a kupowanie
    samochodu z napędem spalinowym jest ekonomicznym bezsensem.

    Sporadycznie zerkam więc jak się sprawy mają, jednak systematycznie
    okazuje się, że są to tezy nieco wyprzedzające rzeczywistość. Póki co
    elektryk nadal nie jest samochodem "dla wszystkich".

    Mateusz