    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Wed, 13 Sep 2023 18:07:06 +0200
    <d...@g...com>
    <h...@m...org>
    <7...@g...com>
    <udrceg$oah$5$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <fjxwghhh8qd$.dlg@myjk.org> <2...@m...lan>
    <udrtfp$oah$8$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <uds553$oai$3$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Doceniam analogię i wydaje mi się ona bardzo trafna. To, że samochód
    > elektryczny stanie się powszechny jest od kilku lat bardzo
    > prawdopodobne. Wątpliwość dotyczy już chyba tylko tego, kiedy (a nie
    > czy) ta powszechność się urzeczywistni. W 2019 myślałem, że to może
    > być już, ale po zapoznaniu się z ofertą szybko otrzeźwiałem.

    Mnie tak się wydawało w 2008. Nie że spodziewałem się rewolucji, tylko
    że rozpocznie się powolny proces.

    > Teraz celuję w 2025. Niewykluczone, że do tego czasu na rynku pojawią
    > się nowi gracze, co niewątpliwie wpłynęłoby korzystnie na ofertę. Nie
    > mówiąc nawet o azjatyckich modelach, taki np. E-Largus wygląda (na
    > papierze) bardzo interesująco.

    W 2025 niezbyt wierzę. Jak każdy, kto zna realia energetyki prądowej.
    Ale w nowych graczy już tak. Skoro wychodzą mi analogie telefoniczne,
    przedstawię nową: kiedyś wszyscy byli przekonani, że Nokia jest królem,
    robi i robić będzie najlepsze w świecie telefony. Prawda, że prawda?

    Obecny porypany rynek może być dobrą podbudową na przyszłość. "Patrzcie
    państwo, jeszcze kilka lat temu samochody żarły tyle a tyle prundu, a
    dzięki postępowi naukowo-technicznemu (i słusznej władzy) potrzebują
    cztery razy mniej". To daje punkty producentom, ale też politykom.
    Dzisiejsze wehikuły, będące znaną od prawie wieku konstrukcją z dodanym
    elektrycznym motorkiem, daleko nie zajadą. Ale bądźmy wyrozumiali.
    Pierwsze samochody, obojętne czy parowe, spalinowe, czy elektryczne,
    też wyglądały jak konna bryczka z oberżniętym dyszlem.

    Jarek

    --
    Właśnie dwukonną bryką wjechał młody panek
    I obiegłszy dziedziniec zawrócił przed ganek