eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKogeneracja dla KowalskiegoRe: Kogeneracja dla Kowalskiego
  • Data: 2018-01-20 23:35:26
    Temat: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pete pisze:

    >> Napisal ze sto tysiecy jest umowne. Silnik spalinowy ma jakis graniczny
    >> czas pracy po ktorym musi isc do remontu albo na smietnik. I nie sa to
    >> setki tysiecy roboczogodzin a tysiace roboczogodzin. W miesiacu jest
    >> cirka jebalt 800 roboczogodzin. Roku ciaglej pracy zaden wspolczesny
    >> nieduzy silnik nie przetrzyma. Silniki spalinowe uzywane w lokomotywach
    >> wytrzymuja ok 25 tysiecy godzin pracy do remontu kapitalnego. W polowie
    >> przebiegu przechodza remont sredni.
    >
    > Nieduży i współczesny nie wytrzyma.
    > Ale np stare wolnossące 2l toyoty spokojnie robią 1mln km bez remontu.
    > 1mln km przy średniej 100km/h wychodzi 10tys h. A to już 1,5 roku.

    Hmm, 100 km/h... Mój samochód jeździ ze średnią prędkością rzędu 30 km/h.
    Warszawa (nie, nie chodzi o markę). I też ma sporo na liczniku. Warunki,
    w jakich pracuje, trudno nazwać "ustabilizowanymi". Ludziom się wydaje,
    że silnik lokomotywy to jest jakiś super-duper-hiper. Odwrotnie -- to
    samochody osobowe mają specjalne technologie wykonania, tyle że spotykają
    się z nadzwyczaj niekorzystnymi warunkami eksploatacji. "Nieduży współczesny"
    być może też wytrzyma, o ile puści się go odpowiednio "nisko". Ten co pędzi
    Vaissmanna nie wygląda na cud techniki (jednocylindrowy czterosów, nieduży
    taki raczej).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1