  • Data: 2009-03-07 19:41:27
    Temat: Re: Kolektor sloneczny
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gouho9$8c0$1@inews.gazeta.pl...

    > wody jes
    > małych

    > baniaka
    >
    > A cena prądu (liczysz 0,25zł/kwh) to juz tak zostanie na
    > stałe..Ciekawe, że liczony jest eksploatacji termy na lata , przy cenie

    Prąd rośnie. Koszt pracy rośnie. Inflacja itp.
    Jak na razie prąd rośnie wolniej od ceny gazu, LPG, oleju czy węgla.
    Dla porównania kosztów inwestycyjno eksploatacyjnych i przy nieznajomości
    przyszłych trendów jest praktycznym zakładać stałość cen. Wiemy, że w ciągu
    10-20 lat czeka nas krach spowodowany kończeniem się ropy i energii. Tylko
    to wiemy. Nie wiemy czy energetyka jądrowa nie zredukuje przyszłych kosztów
    zmiany głównego paliwa, czy nie powstaną nowe technologie.

    Gdybyś miał włożyć 10 tysi w kolektory, to proponowałbym zainwestować je
    przedtem w dodatkowe ocieplenie domu. Ta inwestycja ma dużo większe
    prawdopodobieństwo zwrotu, niż bajeranckie kolektory próżniowe. Koszt CWU
    można zredukować używając ciepłej wody mądrze, wymieniając żonę na oszczędną
    i przez prostą kalkulację.

    > obecnej.Pobozne zyczenie, że nie wzrosnie przez te 10 lub 20 lat. A wtedy
    > porównanie juz nie takie zwycieskie dla Twojej termy. Wiatraki w krajach
    > rozwinietych stawiają na potegę, choć koszt uzyskiwania z nich energii

    Energia z wiatraków JEST DROŻSZA od węglowej czy jądrowej. Kropka!

    > naklezy do najdroższych.. N a r a z i e...! Gdyby nie liczono "do
    > przodu"
    > nikt by nie wydawał 1mln euro na 60metrowy wiatrak.
    > Jak ktoś życzy sobie taniej energii, a inne aspekty środowiska też są
    > wazne, to nie zniechecał bym tak łatwo.. Pozdrawiam Marex

    Wiesz czemu w RFN tyle wiatraków jest? Bo tam partia ekologów ma zbyt duży
    udział w rządach. Pojebani są i tyle. Nie pierwszy raz RFN okazuje się być
    popierdolonym krajem. Weźmy na przykład demokratycznie wybranego do władzy
    Hitlera. No sorry, ale ten kraj nie jest przykładem rozsądku.

    W Polsce przyszłość energetyki to energia jądrowa. Nie mamy słońca, nie mamy
    fal, nie mamy wiatru. Im szybciej postawimy na energie rozszczepialną, tym
    szybciej spory procent obywateli przestanie umierać na raka płuc.

    A jeśli nawet się to zmieni, to ja szybko zareaguję...
    Moje obecne koszty zainwestowane w termę to tylko 600 zł, a Twoje w
    kolektory? Ja mam pieniądze na kolektory lub coś innego, ale OBECNIE nie ma
    sensu ich na te kolektory wydawać. Kumasz?
    :-D

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/