  • Data: 2009-03-08 18:54:23
    Temat: Re: Kolektor sloneczny
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gp13gi$lam$1@inews.gazeta.pl...

    > które
    > Chcąc porównywać elektryczne odbiorniki w dalekiej perspektywie trzeba
    > przyjąć jakaś skale wzrostu.Ile?? nikt dokladnie nie przewidzi
    > rzeczwistego

    A cena kolektorów wzrośnie, czy spadnie? Myślę, że spadnie. Zatem teraz
    może się opłacać kupić termę, żeby zaoszczędzić pieniądze na kolektory. :-)

    > wzrostu cen energii. Ale wiemy (na podstawie doswiadczenia), że wzrost
    > nędzie. No wiec wypadałoby przyjać chociazby dotychczasową dynamikę
    > wzrostu
    > np. w ostatnich 5 latach i zastosować to ~~~do kalkulacji.

    No to podstaw. Wg mnie i tak wychodzi taniej.

    > Jezeli uważasz, że suma nakładów np.(koszty kompletu
    > solarnego=przyjmijmy
    > 12000zł)w ciagu 10 lat lub wiecej da lepszą stopę zwrotu anizeli koszt
    > energii i jej stały wzrost - to gratuluję optymizmu.Rozumiem, że niełatwo
    > jest inwestować na wiele - do przodu, ale nie liczmy tego jakimis stalymi

    Liczy się to na podstawie stałych cen, bo nie wiadomo czy i o ile wzrosną.
    Fundusze ubezpieczeniowe liczyły przyszłe emerytury zakładając wzrost itp i
    wiadomo jaka wielka kupa śmiechu z tego wynikła. :-D

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/