  • Data: 2018-08-28 15:10:39
    Temat: Re: Koszt utrzymania mieszkania
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 23:53:10 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Na dom z ziemią to trochę jednak więcej się wydaje. Dodatkowo koszty
    > urządzeń jak piec, pompa w studni, szambo, za 5-10-15 lat wymiana tego i
    > owego.

    Mam wodociąg i kanalizację. Nie mam pieca tylko pompę ciepła - myślę, że
    nim zdąży się popsuć to z nadwyżki odłożyłbym na nową.

    > W bloku wybrane miesiące mogą być wyższe niż w domu, ale jak
    > wyleje szambo -> zgłasza dozorca. Zepsuje się kotłownia osiedlowa ->
    > naprawią. Trzeba wywiercić nową studnie/wymienić pompę -> ponownie się
    > nie przejmujesz. Dach przecieka -> nie wyciągasz na gwałt paru-parunastu
    > tysięcy na naprawę.

    Dlatego wybudowałem nowy dom z dobrych materiałów i myślę, że ja mu już
    żadnych większych remontów robić nie będę musiał :)

    > Dziwne tylko dlaczego mieszkania w blokach rozchodzą się jak ciepłe
    > bułeczki. Biedni ludzie liczyć nie potrafią... :-)

    Osiedla domków też rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. Dom z założenia jest
    droższy od mieszkania, a że statystycznie jest więcej mniej zamożnych
    ludzi to więcej wybiera mieszkania.

    --
    Adam Sz.