    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Wed, 4 Mar 2009 14:49:52 +0100

    -- Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:golvvp$euq$1@news.onet.pl...
    > kris wrote:
    >
    > bo np nie chce mieć przestojów na budowie albo mam swoje materiały, które
    > mam do zużycia, w duzej firmie ma sie często spore stany magazynowe z
    > poprzednich robót.

    Widzisz a duze stany magazynowę nie byłyby dla Ciebie problemem jesli
    materiał kupowałby inwestor. Wtedy to jego problem ze kupi 200metrów kabla a
    zużyte zostanie 150.
    Więc są też jakies zalety dla ciebie jak zakupy robi inwestor.

    >Ewentualnie chcę mieć materiały o odpowiedzniej jakości.

    Ale wtedy to problemem inwestora jest dostrczyc na budowe materiały w
    termini i to aby były one odpowiedniej jakości

    > Ponadto moim zasranym prawem jest zarobić na upustach, które dostaję jako
    > firma wykonawcza za to, że nią jestem i kupuję duże ilosci materiałów i
    > nie powienienem sprzedaać tych materiałów po cenie zakupu tylko po cenie
    > takiej po jakiej moze je kupić zwykły klient. To jest element działania
    > rynku. Każdy podmiot powinin mieć prawo do zarobku. Przestrzeganie tych
    > zasad też jest elementem etyki biznesowej.

    I zarabiaj sobie, masz do tego prawo. Ale jak wycofujesz się ze zlecenia bo
    klient zaakceptował cene za robocizne a nie zaakceptował ceny za material to
    znaczy ze cwniacko skalkulowałes cenę za robocizne. I tyle

    > Uczciwi sprzedawcy nigdy nie sprzedadzą klientowo detaliczenemu materiału
    > po cenie dla firm, ba większość nawet nie poda ci takiej ceny jeśli nei
    > jesteś zananą i zarejestrowaną firmą

    A co ma do tego uccziwość sprzedawcy. Uczciwy sprzedawca sprzeda materiał za
    tyle za ile uwaz a ze powinien go sprzedac i tyle. ale w jednym masz rację,
    jak wchodziłem np do slaonów z wyposazeniem wnetrz z prosba aby przedstawili
    mi swoje ceny na dane artykuły to 80% sprzedawców pytało: Pan jest
    wykonawcą? Jeśli tak to damy rabat. Ale i tak z reguły kupowałem z rabatem,
    a na pewno taniej jakbym miał "odkupowac" od wykonawcy"

    Krzysiek