  • Data: 2009-03-05 22:37:19
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gopge5$tba$1@opal.futuro.pl...
    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    >
    > Mądre słowa ale ja prowadzę inną politykę. Sprzedaję wszystkim po tej
    > samej cenie i nie uzależniam niczego od ilości, no chyba, że dużo weźmie.
    > każdemu kto płaci to sprzedaję i nie daję na kreskę. kasa a później towar.

    Nie kazdy moze sobie na to pozwolic. Rabaty to normalna polityka handlowa.
    Na niektore dlugo pracowalem, inne mam nie zaleznie od ilosci i na dzien
    dobry, kwestia dobrego ukladu. Ludzie ponauczali sie dostawac rabaty,
    wykonawcy tez chca/musza cos tam opuscic i w obawie o zarobek odbijaja sobie
    na rabatach kombinujac jak kon pod gore, a jak cos wyjdzie to pretensja ze
    co to kogo obchodzi. Wszystko stoi na glowie. Jezeli sprzedajesz cos bez
    wiekszej konkurencji to i owszem mozesz nie opuszczac, ale w sytuacji kiedy
    hurtownie zaczynaja bawic sie w handel obwozny po mechanikach to po prostu
    nie masz wyjscia. Kto taniej kupuje ten taniej sprzedaje. Nie tak dawno temu
    przyszedl do mnie facet, zamowil 1000 m kabla YDY na poczatek. Wiadomo, ze
    nie sprzedam mu tego w cenie detalicznej jak za 1m. To normalna polityka,
    zamawiam jednorazowo, calosc sprzedaje od reki za gotowke, kosztow nie mam,
    przy tej ilosci cos tam zawsze zostaje, klienta mam na dalsze zakupy i
    wszyscy sa zadowoleni. Przy okazji cena nie byla wyzsza jak na Allegro. A
    paranoja tworzy sie do tego stopnia, ze ludzie patrza wylacznie na wartosci
    procentowe. Malo kto patrzy za ile kupuje, jakby jakies stado na rzez,
    klapki na oczach a w glowie chyba gazety.
    Zanudze Was kolejna ciekawostka handlowa: dostawca piany montazowej
    opowiedzial mi historyjke jego dwoch klientow. Sklepy sa w odleglosci nie
    przekraczajacej 100m po przeciwnych stronach ulicy. Jeden ma uczciwe ceny z
    dliczona normalnie marza, a drugi cena razy dwa co najmniej. Paradoksalnie
    ten z cena razy dwa sprzedaje piany iles tam wiecej. Przedstawiciel pyta w
    tym drozszym sklepie na czym myk polega? Ten mu odpowiada, widzisz do mnie
    klient przychodzi po piane, to mu daje 30% rabatu z miejsca. Ten piane
    kupuje i jest szczesliwy, ze taki rabat dostal. To nic, ze mimo 30% rabatu i
    tak zaplacil dwa razy wiecej jak w drugim sklepie, nikt na to nie patrzy.
    Drugi sklep nie da rabatu 30%, bo jego uczciwa marza to 20% i po prostu nie
    ma z czego.
    Patrzac na to nieco z boku, zastanawiam sie jakie to szkoly trzeba konczyc,
    zeby tak kupowac? Mowa nie o jakichs tam burkach z bramy, ale takze o malych
    firmach wykonujacych jakies tam uslugi, o mechanikach samochodowych nie
    wspomne, bo wszedzie maja po 45%. :-) Z budownictwa to ceny katalogowe
    hydrauliki, czy elektryki mozna sobie w d.. wsadzic, bo co to za cena od
    ktorej udziela sie rabatu 50, czy 70%? Daje sie taki katalog detaliscie, czy
    podaje linki do stron z grzejnikami, ktore spokojnie kupuje sie 30% taniej i
    wiecej. No tak jelenia mozna sobie urobic, jak bedzie glupi to zaplaci. Dla
    tego uwazam, ze wykonawce powinno brac sie do wykonania uslugi, a jezeli
    cena za calosc jest dobra to i z materialem. Inaczej pozbywamy sie wplywu na
    ceny calkowicie. Ja tez nie bawie sie w rabaty od zawyzonych cen, choc
    czasami trzeba sie naprodukowac zeby malo inteligentnym twarzom naswietlic w
    czym rzecz. Doliczam swoje i tak sprzedaje. Jak wieksza ilosc to porownujemy
    czy sie da, czy nie. Jak nie to za darmo tez nic przerzucac nie bede, moze
    sa tansi? Jak komus chce sie za 5 zl jechac dalej to jego wybor, moze i
    samochod po drodze rozbije, bedzie taniej.

    Dobra sorry, wiem ze przydlugie.

    Pozdro.. TK