    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Koszty utrzymania domu ?
    Date: Mon, 4 Jan 2010 09:35:35 +0100

    Przy okazji - z doświadczenia znajomych (kociarzy) widzę,
> [...]
    > działce
    > spokojnie urządzisz grilla nie wadząc nikomu, no i przede wszystkim masz
    > gdzie tego grilla urządzić ;) Zamiast liczyć na "euroskrzynkę" do której
    > listonosz coś wsadzi lub nie, wieszasz/instalujesz skrzynkę takich
    > rozmiarów
    > jakie Ci pasują - i już nie ma problemów z pomiętymi czasopismami czy
    > połamanymi płytami. Jeśli jesteś w domu to po prostu odbierzesz paczkę, bo
    > listonosz będzie wolał ją Tobie po prostu wręczyć - w bloku by pewnie
    > wypisał awizo zamiast drałować na n-te piętro.

    Nie mam zwierząt, nie jestem zapaleńcem grillowania. Widać mieszkanie jest
    dla mnie. Za to mam małe dziecko, które chętnie pobawi się z rówieśnikami na
    placu zabaw zamiast tkwić samemu w domu.

    > I wtedy nagle dowiaduje się jak to fajnie mieć nad sobą tylko dach gdy
    > jest
    > bardzo gorące lato ;) Tak, wiem - to akurat jest problem tylko gdy dach
    > nie
    > ma odpowiedniej izolacji... tylko że developerzy jakoś mają do siebie że
    > robią wszystko absolutnie najmniejszym kosztem :-/

    Przeżyłem już bardzo gorace lato, przeżywam teraz mroźną zimę - nie mam
    problemów. Latem nawet dosyć rzadko używąłem klimy (oprócz biura).

    > Pomijam już, że mieszkanie konkurujące gabarytowo/funkcjonalnie z domem i
    > wyposażone w taras na ostatnim piętrze to astronomiczne kwoty, dorównujące
    > mniejszym domom _w mieście_.

    To zalezy tylko od lokalizacji i rodzaju mieszkania. Wiadomo, że w
    Śródmiesciu ostatnie piętro z tarasem to może być ponad 20 tys. zł /m2, ale
    już w Wilanowie tylko 6-7 tys./m2.

    > ... albo wtedy, gdy jest w mieście :) Nawet mniejszą działkę (rzędu 6ar)
    > można przeboleć...

    6a w dużym miescie to gigantyczna działka. Zauważ, że często plany
    zagospodarowania przestrzennego narzucają znacznie więszy metraż i wtedy
    koszty rosną znacznie.