    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Krotność wymiany powietrza
    Date: Sat, 20 Aug 2011 17:54:16 +0200

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:5a65.000001e4.4e4fc3a1@newsgate.onet.pl...

    > Już jeden pisze w innym miejscu że otwiera. Najpierw miał orgazm że
    > mechaniczna
    > taka świetna. Jak się nadział na minę z przepływami to okna zaczyna
    > otwierać.

    Mnie to nie dziwi, bo uzasadnia tak jak sam bym to pisal.

    > Nie masz racji że ci co mają grawitacyjną nie mogą zamknąć. Wystarczy
    > trochę
    > pomyślunku i środki techniczne jakie są na rynku, na dodatek nie drogie. I
    > samemu można zrobić inteligentną wentylację grawitacyjną mającą w
    > niektórych
    > miejscach wspomaganie wentylatorami. Jest tylko jeden problem. Żeby coś
    > takiego
    > zrobić trzeba być innowacyjnym a nie tłukiem co jak czegoś gotowego nie
    > kupi to
    > według niego znaczy to że takie coś nie istnieje.

    Mozna i samemu tylko nie bedzie to lepsze a i samo tez sie nie zrobi. Po
    kiego ciagnac kable do wentylatora rujnujac obecny stan, skoro mozna
    wszystko spiac w jedna centrale gdzies na strychu i miec w jednym miejscu,
    lacznie z filtrami?
    Ja widze przy okazji inna ulomnosc pewnie wiekszosci istniejacych
    instalacji. Nikt nie pisze o wyczystkach i jak zamierzaja okresowo zadbac o
    czystosc kanalow. Co prawda nie mam pewnosci, ale obawiam sie, ze
    zaniedbanie w tym kierunku powieje z czasem zbyt dalekim optymizmem.

    Pozdro.. TK