  • Data: 2010-07-08 23:45:53
    Temat: Re: KupiÄ? uĹźywany czy budowaÄ??
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jako podparcie tego co pisze podaje najnowszy artykul na temat
    > gigantycznego
    > zadluzenia Polski.
    > http://biznes.onet.pl/mamy-3-000-000-000-000-zl-dlug
    u,18543,3319107,1,prasa-
    > detal
    > Ciekawi mnie co na to Maniek i Jemu podobni?

    Nic nie powiem nie znajac struktury zadluzenia. Nie wiem co autor mial na
    mysli piszac o systemie rentowym. Natomiast pewne jest, ze finanse publiczne
    wymagaja reformy. Mowi sie o tym od lat i nikt z tym nic nie robi co
    oczywiscie mnie martwi i martwic powinno kazdego. Dochodzic moze do
    paradoksalnej sytuacji, ze bankom komercyjnym nie bedzie oplacalo sie
    udzielac kredytow bo beda wolaly kupowac maloryzykowne dluzne papiery
    rzadowe, co gorsza wydajac pieniadze pozyczone od NBP, czyli niejako NBP
    bedzie finansowal dziure budzetowa. Skoro tekst pisze osoba z grona
    specjalistow NBP to wiadomo, ze cos jest na rzeczy i mam nadzieje, ze blad
    obliczen obarczony jest wiekszym ryzykiem a nie mniejszym. :-) Przy okazji
    cieszy tez fakt, ze bankowosc u nas jest na bardzo wysokim poziomie i ze
    rzad lapy od pieniadza trzymac musi z daleka.
    Z drugiej strony zastanowic by sie mozna, czy tekst przy okazji wyborow
    prezydenckich calkiem bezstronny jest, wierze ze tak...

    Pozdro.. TK