  • Data: 2010-07-10 11:27:37
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ptoki pisze:

    > A jak jest w kredycie trzeba doliczyc drugie tyle co kredyt. Ale to
    > tak nawiasem. Zeby byla jasnosc.

    Jasne. Tylko, że ja biorę pod uwagę sytuację, gdzie startujemy w obydwu
    przypadkach z tego samego punktu... Jeśli bierzesz kredyt na nowy dom,
    to i na kupno starego też bierzesz, bo z nieba Ci nie spadnie. :-) Zatem
    ta kwestia jest identyczna w obydwu przypadkach.

    Inna sprawa to fakt, że jak budujesz, wszystko tak sobie skrajasz, jak
    Ci pasuje, jak chcesz zrobić ze starego nowe, to musisz oprócz założenia
    nowych elementów, zdemontować stare - roboty więcej, koszty większe :-).

    Jak masz tynki do remontu, to najpierw zbijasz stare w miejscach gdzie
    są do wymiany, potem kładziesz nowe - podwójna robota w tych miejscach -
    podwójne koszty. W miejscach gdzie nie zbijasz, już je masz..., ale w
    momencie zakupu domu hipotetycznie za nie zapłaciłeś, zatem znowu
    porównanie wychodzi na równi - nowy zbudowałeś i wydałeś kasę, stary
    kupiłeś i też wydałeś kasę.

    W starym za zrobienie/przerobienie tego, co jest do wymiany płacisz
    podwójnie, bo robocizna dotyczy nie tylko instalacji nowego ale i
    demontażu starego - wychodzi drożej, a i tak masz stary :-)))

    pozdr.
    robercik-us