  • Data: 2010-07-09 08:06:46
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Lip, 03:55, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciut ponad 30 kzł... i o dziwo !!! Jakbym kupował je sam, to tyle by
    > kosztowały, ale jak zrobi to instalator, to różnica vatu - 22 proc - 7
    > proc, pokryje koszty robocizny, zatem nie opłaca się robić samemu...
    > :-), ale to tak na marginesie.

    Chyba sobie tego do konca nie przemyslales :) Rozumiem, ze placisz
    hydraulikowi kwote jaka Ty bys zaplacil z 22% vat, a roznica w VAT to
    zaplata dla hydraulika. I wszystko by pasowalo, tylko ze zostajesz z
    faktura na 7% vat z ktorej juz vatu w US nie odzyskasz. Gdybys kupil i
    zrobil wszystko sam -> mialbys fakture z 22% vat i w US odzyskalbys
    15% vatu, czyli dokladnie tyle co zaplaciles hydraulikowi za robote :)

    > Facet przedstawił mi tą swoją kalkulację i wziął pod uwagę jakieś tam z
    > wyższej półki rury alu-pex, mosiężne rozdzielacze, pompy... chyba
    > grunfoss, czy jak tam się to nazywa... grzejniki kermi i jeszcze parę
    > innych rzeczy, bo stwierdził, że lepiej zrobić na podzespołach
    > porządnych i nie wracać do tematu, niż zastosować plastik i chińszczyznę
    > i mieć co chwila remont nowego domu :-). Zgadzam się.

    Skoro nie wnikales w szczegoly to zapewne na samych materialach jestes
    te 5-10% "w plecy". I juz nawet nie pisze o roznicach cen w lokalnych
    hurtowniach w stosunku do cen "internetowych" bo to czasem 100%
    roznicy w cenie :)

    > Dalej namawiam do budowania zamiast do kupowania starych, no chyba, że
    > ktoś jest miłośnikiem staroci i ma za dużo kasy na zbyciu :-)

    I tu sie zgadzamy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.