  • Data: 2012-09-25 22:02:37
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: "Irokez" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:k3srkk$985$1@node1.news.atman.pl...
    > Popatrz na pałętające się po necie schematy tych przetwornic.
    > To jest konstrukcja rezonansowa samowzbudna. Przy obciążeniu
    > mostkiem masz spore szanse zerwać jej oscylacje i nic nie zaświeci. :-)

    Zgadza się

    > ~13V. Żadna różnica. Kondensator filtru masz na 35V.

    To czaj teraz.
    Transformator z napięciem przemiennym 13V skutecznego.
    Do tego mamy lampkę z prostownikiem pełnookresowym (graetza) z kondensatorem
    za nim.
    Kondensator będzie się ładował do napięcia ale międzyszczytowego.
    No więc napięcie szytowe = 1,41 x napięcie skuteczne = 1,41 * 13 = 18,33V
    Odejmijmy mu spadek z dwóch diod mostka, każda po 0,7V daje to nam 16,93V !!

    A opornik liczyliśmy dla 12V?

    hmm...

    dobrze, że nie oszczędzili i masz tam jakiś stabilizator... a może to nawet
    proste źródło prądowe jest (tranzystor FET plus jeden opornik)?

    --
    Irokez