  • Data: 2010-07-02 08:46:56
    Temat: Re: Moje róże w oknie
    Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vilar pisze:

    > To mamy to samo podejście, jak widzę.
    > Tu na grupie, ktoś podał link do sklepu z różami:
    > http://www.rosarium.com.pl/sprzedaz.php

    To jest właśnie ta "moja" szkółka, Rosarium :)
    Jeśli nie masz daleko, warto podjechać, właściciel (pan dr Adam Chodun)
    i sprzedawczynie są bardzo mili, znają się na rzeczy i doradzą Ci sumiennie.

    > Też mają stare odmiany i chcę u nich kupić trochę roży pomarszczonej
    > (też mam tu piachy, przysypane warstwą ziemi i igieł). trochę na
    > żywopłot, a trochę na kępkę :-).

    Też u nich je kupiliśmy, a poza tym ostatnio stereńkie odmiany o cudnym
    zapachu: Rosa centifolia 'Muscosa' i Tuscany:
    http://www.rosarium.com.pl/k/?id=92/Tuscany
    http://www.rosarium.com.pl/k/?id=60/Rosa-centifolia-
    Muscosa-
    u mnie są maleńkie jeszcze, niedawno posadzone:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2f35310cc9
    4e6a62.html

    > Spróbuję do nich skrobnąć (do Twojej szkółki). Podejrzewam, że nie mają
    > zbyt wielu 500-letnich odmian.

    Mają w Rosarium, w Kórniku już chyba nie, tam bywają tłumy kupujących i
    wszystko szybko znika.

    > Ja lubię jeszcze peonie. I goździki (odmiany bylinowate).
    > I aksamitki najzwyklejsze.

    Aksamitki sieję wszędzie, są śliczne i wesołe, ten ich kwaskowaty aromat
    też lubię. Nie zapominaj o maciejce, teraz apogeum zapachu :)
    A nagietki? Cynie? Lwie paszcze?
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3201504fb6
    8d138d.html

    > No dobra, i zupełnie nie naszą lawendę.

    Lawenda wymarzła tej zimy, za to nasiałam wiosną pełno macierzanki,
    kocimiętki i tymianku na ugorkach.

    > I kto by pomyślał te 3 lata temu, że będę latać cała szczęśliwa z
    > grabkami? Ja z pewnością nie.

    Identycznie :) Trzy lata temu miastowa paniusia, mieszkająca trzy minuty
    spaceru od Sukiennic, choć zawsze z ciągotkami do swobodnej przyrody i
    zapachu ziemi... A teraz kompostownik pod płotkiem, a dziki za nim :)
    --
    B.