    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Myszy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <15ewz88d1v4k4$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <as5bvuhyup5p$.dlg@myjk.org>
    <2...@g...com>
    <195l2s1em32ha$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <m0ecdd$nrt$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <2...@g...com>
    <x...@m...org> <m0f5sa$j3f$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 1 Oct 2014 08:12:10 +0200

    Tue, 30 Sep 2014 23:04:17 +0200, Maniek4

    > To nie hipokryzja tylko dbanie rowniez o wlasna de. Pilnowanie psa zeby
    > nie wychodzil poza obreb posesji jest obowiazkiem wlasciciela, chocby po
    > to zeby nie zrobil krzywdy komus innemu.

    Czyli hipokryzja pełną gębą. Jak jest zagrożenie własnej de, to dopuszcza
    możliwość stosowania prądu. Ale jak tylko ujada nocami, a właściciel ma
    mocny sen względnie jest ignorantem, to już ma to w de że innym psy spać
    nie dają.

    > Skoro daje mu zrec przez dluzszy czas to pies jest jego. Jak nie ma
    > ochoty zajmowac sie psem to niech go nie karmi i zrobi z tym porzadek.

    Alternatywą jest oddanie go do schroniska, zostawienie i skazanie na śmierć
    głodową, albo skiełznięcie/uśpienie w schronisku (prawdopodobieństwo że
    znajdzie opiekuna dąży do zera). I wy twierdzicie, że to lepsze niż
    przygarnięcie i nauczenie go za pomocą istniejących pomocy w postaci
    pastucha elektronicznego działającego AUTOMATYCZNIE? Paranoja.

    > Masz racje, ale problem tu przedstawiony to ryczacy nocami pies. Rzecza
    > oczywista jest, ze dla psa lepiej jak nie jest w schrnisku, ale jak
    > widac dla sasiadow upierdliwy pies juz nie. Wiec albo jestesmy
    > odpowiadzialni, albo nie.

    Ależ właśnie o to chodzi. Obowiązkiem właściciela psa jest zadbać aby nie
    wyszedł za posesję i nie zrobił komuś krzywdy. Do czego większość tutaj
    dopuszcza zastosowanie elektrycznego pastucha. OBOWIĄZKIEM właściciela jest
    zachować ciszę nocną i można to zrealizować za pomocą pastucha, ale nagle
    się tu niektórym jakaś zapadka otwiera, że to nie humanitarne, bo zabrania
    psu "mówić", czyt. NAPIERDALAĆ w zasadzie jałowo po nocy.

    > Ja np. podrzucane przez debili na osiedle gdzie mieszkam co rok psy
    > wysylalem niestety do schroniska. Inaczej mialbym sfore pod domem. Czy
    > to dobre rozwiazanie nie wiem, ale nie ja ten swiat tworzylem i
    > wszystkim czterolapom dobrze zrobic nie moge.

    Ale ja nie twierdzę żw wszyscy mają przygarniać wszystkie psy jak leci, ale
    jeśli ktoś może sobie pozwolić na przygarnięcie choćby jednego psa, nie
    jest równoznaczne z tym, że ma go wpuszczać do domu, siedzieć po nocach i
    pilnować żeby nie uciekał czy żeby nie ujadał -- skoro są narzędzia które
    go tego oduczą.

    --
    Pozdor Myjk