    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTG - Jednak eldorado
    Date: Tue, 16 Jun 2015 16:20:50 +0200
    <mlbg1b$2ds$1@node2.news.atman.pl> <mlc2pt$5e3$3@news.icm.edu.pl>
    <7...@g...com>
    <mlc70i$oqn$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <mle4b0$t2v$1@node1.news.atman.pl> <mlm630$65s$1@node1.news.atman.pl>
    <mlm7kt$7v9$1@node1.news.atman.pl> <mlmae9$kit$1@node2.news.atman.pl>
    <mlp0fs$afh$1@node2.news.atman.pl> <mlp447$e91$1@node2.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:mlp447$e91$...@n...news.atman.pl...

    > Dobra, tylko ile można razy korzystać z takich lokalnych atrakcji,
    > zakładając, że przy dużej rodzinie ma się na to czas w normalnym trybie
    > pracy/szkoły. Mnie takie atrakcje ze zniżkami interesowałyby w trakcie
    > urlopu, a wtedy zazwyczaj natykałem się na zniżki dla lokalnych
    > społeczności.

    No ale chyba taka jest idea, nie?
    _Gmina_ chce więcej dzieci więc inwestuje w rodziny aby nie wymrzeć jak Łódź
    czy Bytom. Dlaczego jakaś _gmina_ nad morzem miałaby mi coś dofinansowywać?
    Jaki ona ma z tego zysk?

    Natomiast w przypadku karty krajowej - to _państwo_ chce mieć więcej dzieci,
    więc _państwowe_ instytucje oferują zniżki _polskim_ rodzinom.

    Owszem można sobie wyobrazić że państwo zmusza gminy do oferowania zniżek
    mieszkańcom innych regionów ale nie uważam by na tym miała polegać
    samorządność by rząd decydował zamiast lokalnych radnych.

    > Między innymi dlatego właśnie napisałem: "moją rodzinkę stać właściwie
    > tylko na zniżkę na lokalnym basenie", gdyż moim skromnym zdaniem zniżka
    > w rodzaju 5% na nocleg jest tak symboliczna, że nawet nie warta
    > wspominania.

    Owszem jednorazowe 5% jest niezauważalne, ale już np. 20% jak w przypadku
    wesołego miasteczka sprawia że jak idziesz całą 5 osobową rodziną płacisz
    tak jak rodzina z dwójką dzieci - i to już ma sens!

    Pozdrawiam
    Ergie