    From: Lukasz <w...@b...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Na zewnątrz -16stC, kominek grzeje i potwierdziło się...
    Date: Sun, 29 Jan 2012 20:05:49 +0100

    W dniu 2012-01-29 14:32, /// Kaszpir /// pisze:

    > To jeśli ludzie którzy wybierają gaz i zależy im na komforcie później
    > robią za palacza ...

    ja tam też mam zamiar dorzucić kiedyś kominek, dla samego nastroju to
    średni biznes, na pewno rozprowadzę kanały na pokoje - bo mam blisko i
    to niewielki koszt. Pewnie w zimie będę od czasu do czasu dogrzewał
    kominkiem - ale będę miał ten komfort, że będę mógł chociażby wyjechać
    na dwa tygodnie na narty, a nie jak moi znajomi którzy na święta w tym
    roku też nie wyjechali choć mieli wyjechać, bo 'jednak ojciec wyjeżdża i
    nie będzie komu palić w piecu'....
    Z resztą gaz nie będzie mnie kosztował aż tak dużo, w pół roku zużyłem
    860m3 co daje koło 2000zł, ale kąpię się codziennie (a prysznica nie mam
    więc w wannie już posiedzę), gotowanie często 2xdziennie (najpierw żona
    i córka, później - wieczorem - obiad dla mnie). Fakt, mam jakby pół
    bliźniaka (tyle że podzielony w poziomie)- razem niewiele ponad 100m2
    przy czym klatki schodowej z dużym przedpokojem (kiedyś wydzielę z tego
    pokój) nie jestem w stanie dogrzać - bo przed zimą nie zdążyłem
    pouszczelniać, przez sufit sporo mi ucieka ciepła - bo jeszcze nie
    zdążyłem ocieplić, no i niektóre niewymienione oka - choć pcv to bardzo
    nieszczelne. Dom zakupiony w kwietniu więc nie da się wszystkiego zrobić
    na raz, baa przy mojej pracy to ciężko czasem cokolwiek zrobić...

    > Tym różni się piec na paliwo stałe że ma podajnik i opał załadowany
    > starcza na minimum kilka dni ...

    no właśnie... dlatego też psa nie mam - bo lubię dziś wieczorem pomyśleć
    "jedźmy w góry" i jutro z rana wyjechać, nie martwiąc się o to z kim
    zostawić psa, kto podłoży do pieca itp.

    aha, z pozostałymi zarzutami co do kominka się zgadzam, z resztą ja
    leniwy jestem więc pewnie mało w tym kominku będę palił, prędzej pewnie
    żona :)

    Lukasz