  • Data: 2011-02-14 23:19:38
    Temat: Re: Nawiewniki -jak zlikwidować?
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dziobak" <d...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:4d58eb3c@news.home.net.pl...

    > To na serio chory pomysł. jak to zrobisz wezwij strażaka, będziesz zrywał
    > w podskokach.

    A co ma do tego strażak?
    Podobnie jak u pytającego - w budynku nie ma gazu - a zdaje się takiego
    dotyczyło pytanie. W miszkaniuu z gazem sam bym się nie odważył, a co
    dopiero doradzać drugiemu.

    Mimo zalepionych na zimę nawiewników z wentylacją nie mam problemów, na
    anemostatach mam ciąg. I nie, że w kiblu ciągnie wstecznie, przelatuje przez
    mnieszkanie i kuchnią wypada na zewnątrz. Wszędzie jest ciąg jest
    prawidłowy. Jest sporo innych nieszczelności (drzwi wejściowe do mieszkania,
    nieszczelność na uszczelce w jednym czy w dwóch oknach itp).

    W moim bloku wentylacja wspomagana jest mechanicznie, czego skutkiem jest
    permanentne dmuchanie z nawiewników nawet gdy mają przełączniki w pozycji
    "zamknięty". Z resztą żadnego nawiewnika nie da się poprostu zamknąć -
    zawsze pozostaje szczelina minimalnego przepływu. Te u mnie mają minimalny
    przepływ 5 m3 przy różnicy ciśnień 10 Pa (wg danych producenta) i przy
    niezbyt otwartych anemostatach dmucha z nich za mocno.

    A co do obaw o mikroklimat i grzyba w mieszkaniu - zimą wilgotność na
    poziomie 40%, przy temperaturze ok 21 st.C.

    --
    lukasz