  • Data: 2013-03-24 14:47:13
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-24 14:17, Marek Dyjor pisze:

    > ceny ropy są w dużej części wynikiem spekulacji oraz tego że ceny
    > wyznacza kartel OPEC.

    Od kiedy to kartel OPEC wyznacza ceny ropy wydobywanej w Stanach,
    Kanadzie, Wenezueli, Rosji?

    Ja wiem, że spiskowe teorie o tym, jak to "ktoś z góry wszystkim
    steruje" są fajne (bo trudno je udowodnić a w miejsce obalonego mitu
    jest 10 nowych) jednak nie zmienia to faktu, że taniej raczej nie będzie.

    Sprawdź sobie ile jest jeszcze taniej (w wydobyciu) ropy na świecie. I
    dlaczego ropa z łupków, piasków bitumicznych czy z dna oceanu nie będzie
    np. po 30$ za baryłkę.

    Dla nas istotne jest to, że ceny materiałów budowlanych (jest w nich
    cena energii i część jest pochodnymi ropy) oraz energii będą w długim
    okresie rosły.

    M.