  • Data: 2013-03-28 21:24:37
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-26 11:04, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No i widzisz. Skoro nie mamy pewnosci co do tych danych, to skad wiemy, ze
    > teraz jest cieplej? Zauwazyles napewno, ze ekstrema z okolic lat 1750 rownie
    > dobrze nie musza sie wiele roznic od dzisiejszych pomiarow biorac pod uwage
    > "gray band". Po to czepnalem sie tego okresu, zeby pokazac tendencyjna
    > metode interpretacji prezentowanego wykresu. Jak dla mnie to mozemy sobie
    > przyjac jakies tam prawdopodobienstwo zmian z zalaczona 95% niepewnoscia.
    > Wiecej do dyskusji nie wniose i wybaczcie drodzy uczestnicy, ze sie
> [...]

    Nie dajesz sobie wytłumaczyć

    Im dalej w przeszłość tym NIEPEWNOŚĆ danych jest większa. Dzisiejsze
    dane na tym wykresie są cieniutką kreską. Ale akurat te, na bazie
    których chciałeś wyciągać wnioski mają największą niepewność.

    Polecam ten wykład na temat poprawnych i błędnych przewidywań
    klimatologów. Jest to retrospekcja przez ponad 100 lat badań. Daje
    jednocześnie poglądową wiedzę, jak to działa.

    http://www.youtube.com/watch?v=RICBu_P8JWI

    Zdaję sobie doskonale sprawę, że ci, którzy PRZED obejrzeniem wiedzą nie
    zadadzą sobie trudu by nie tylko zrozumieć ale nawet obejrzeć.

    M.