    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Date: Fri, 29 Mar 2013 22:52:10 +0100
    <514f27a3$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <kinoii$3h5$1@usenet.news.interia.pl>
    <514f772e$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <kipcm9$lr1$1@usenet.news.interia.pl>
    <5150ae41$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <kiqc5s$kc5$1@usenet.news.interia.pl>
    <5150c6f5$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kirqkd$k4n$1@usenet.news.interia.pl>
    <5154a5f1$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj2f5o$mt9$1@usenet.news.interia.pl>
    <5154c429$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj3q2v$en1$1@usenet.news.interia.pl>
    <51558c88$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:51558c88$0$1264$65785112@news.neostrada.pl...

    > Też miałem takie podejście. W którymś momencie zacząłem samodzielnie
    > zgłębiać temat. I niestety jest to jedyny sposób na dojście do tego, jak
    > jest. Także niestety do globalnego ocieplenia podpięli się zieloni i wcale
    > nie pomagają w komunikacji, bo na fizyce się nie znają i liczyć nie
    > umieją.

    A ja mysle, ze co jak co, ale liczyc to oni potrafia. :-)

    > Dużą krzywdę odbiorowi społecznemu teorii globalnego ocieplenia zrobili
    > politycy (jak np. Al Gore). Przez sam fakt propagowania idei była ona
    > negowana ze względu na osobę, która to komunikowała (demokrata i polityk).

    Ten demokrata mial zuzycie energii jedno z wiekszych w skali kraju o ile
    pamietam. I tacy oni sa ci straznicy klimatu. Ja im nie wierze.

    > No widzisz. To nie jest analiza korelacji. W fizyce sama korelacja NIE
    > JEST NIC WARTA.

    W fizyce nie jest tak, ze kiedy jest akcja to jest i reakcja?

    > W fizyce musisz wiedzieć DLACZEGO, a korelacja może być tego konsekwencją.
    > My wiemy dlaczego, a kolejne obserwacje i badania potwierdzają to, co
    > przewidujemy wychodząc z praw fizyki.

    Cos ja malo rozumiem ten przekaz. Skad wiecie wogole, ze jest problem?
    Najpierw szukacie przyczyn, a pozniej zastanawiacie sie nad tym do czego by
    je przylozyc? To jakos odwrotnie niz reszta swiata, bo zwykle widzi sie
    problem a pozniej szuka przyczyny. Np. obserwujemy wzrost temp. i
    zastanawiamy sie dlaczego, anie wiemy o wzroscie CO2 i szukamy jego wplywu.

    > Fizyka jest nieczuła na takie rzeczy.

    Tak samo jak medycyna nieczula na prognozy epidemii?

    > Nawet jeśliby mnóstwo ludzi zrobiło super interes na globalnym ociepleniu
    > to z naukowego punktu widzenia nie będzie to żaden argument za albo
    > przeciw.

    Sztuka w interesie to marketing. Przejdz sie na spotkanie sprzedazy odziezy,
    albo odkurzacza jedynego w swoim rodzaju. Kiedy wyjdziesz to sam nie
    uwierzysz dlaczego mimo tylu zagrozen roztoczami i chu wie czym jeszcze
    udalo Ci sie przezyc tyle lat. Podobnie jak bez wentylacji mechanicznej ja
    jeszcze sie nie udusilem. Tak samo jest z ociepleniem. Pierdyknie sie
    teoryjke i interes sie kreci. Politycy zrobia reklame i uda sie zarobic. To
    zadna nowosc na swiecie. Choroba wscieklych krow, ktora co cos tam cos tam,
    ptasia grypa i ah1n1. Wszystko jakby dla interesu.

    > Otoczka społeczna, o której napisałem wyżej jest tematem na zupełnie
    > oddzielny wątek i nie ma nic wspólnego z teorią globalnego ocieplenia.

    Ten aspekt przybiera juz rozmiary paranoi. Nawet domy chca robic pasywne za
    pare lat jako wymog ogolny. Do budowy za chwile bedzie doplacalo sie jakas
    kase i to w formie dotowanego kredytu. No wez nie mow mi, ze to jest
    normalne. Nie powstaje na podstawie ilosci okrazen slonca przez Jowisza,
    tylko w oparciu o globalne ocieplenie. Zarowki, kineskopy i chu wie co dalej
    wpadnie do glowy.

    Pozdro.. TK