eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy › Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
  • Data: 2021-05-17 20:02:33
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bzdura. Jeśli mój dom 240m2 w sumie (a 190m2 ogrzewanych), zużywa okolice
    > 8-9MWh to, ekstrapolując na dom 70m2 zgodny z WT2021 (a taki będzie musiał
    > być), który będzie mieć mniejsze straty niż mój kloc z 380m2 ścian, będzie
    > mieć zużycie w porywach 3,5MWh rocznie czystego prądu, to jest 22kWh
    > dziennie, czyli niecały 1kW mocy przy 0sC i 2kW przy -20. Resztę sobie
    > wylicz, jeśli potrafisz.
    nie pierdyknąłeś się gdzieś z przecinkiem w obliczeniach?

    ja mam mieszkanie mniej niż 60m2, gdzie jest 7+7m bieżących ścian
    zewnętrznych, 15cm styro. dwie pozostałe ściany - klatka i sąsiedni
    blok. poniżej jest 20stopni non stop, powyżej nie spada mniej niż 10
    stopni. ja mam tanie ogrzewanie bo stosuje kombinacje i mam spoko kocioł
    na gaz. ale ci którzy grzeją prądem w tym samym bloku - nie ma
    najmniejszych szans, żeby ogrzali 1 kilowatem. łazienkę porządnie, może
    jako tako jeden pokój, ale mieszkanie/dom? Chyba ze te wyliczenia nie
    obejmują potrzeby oddychania, albo jest tam zajebiście dobry
    rekuperator. Albo liczysz to przy zastosowaniu pompy ciepła, ale to już
    zależy co zrobisz z drugą stroną....

    ToMasz