eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-21 22:17:19
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 22:07:18 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Dokładnie tak to działa, nawet na jednokierunkowym liczniku kiedy experymentalnie
    równałem produkcję i pobór, licznik ledwo mrugał diodką,
    > mimo że w chałupie kilowaty przelewały się z paneli w pompę ciepła,
    > pralkę i suszarkę ;) Tak więc na upartego można sobie odpalić testowo
    > jakiś mały zestaw PV z falownikiem na sieć (tak z 250 np.) żeby pokrywało
    > bieżące straty w domu i nie trzeba nawet fatygować się z licznikiem
    > dwukierunkowym :>

    Raczej to sie nie oplaci - przynajmniej mi ;) Wiekszosc mojego zuzycia
    to pompa ciepla - w dzien tylko czasem CWU dogrzewa, a tak to z 80%
    dziala w taniej taryfie. Ciekawe jak oni to beda rozliczac - dzienne
    to dziennych, drogie do drogich? Jezeli tak to jest to jeszcze mniej
    oplacalne - no bo w drogiej wyprodukowanego pradu bedzie niewiele
    (tyle co w godzinach 13-15), a zuzycia bardzo duzo (bo pompa chodzi po
    nocach). Wtedy to by sie bardziej jedna taryfa oplacila ;)

    > Nie byłbym tego taki pewien. Rodzina 2+3 trochę prundu zjada.
    > Zobaczymy jak się zamknie pierwszy rok, teraz muszę nachomikować
    > zapasów na zimę ;)

    No wlasnie pisze, ze wiecej zuzyjesz. Ja zuzywam ~10 tys kWh w ciagu roku,
    ile planujesz swoja instalacja wyprodukowac?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.