eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-21 22:56:22
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 22:17:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Raczej to sie nie oplaci - przynajmniej mi ;) Wiekszosc mojego zuzycia
    > to pompa ciepla - w dzien tylko czasem CWU dogrzewa, a tak to z 80%
    > dziala w taniej taryfie. Ciekawe jak oni to beda rozliczac - dzienne
    > to dziennych, drogie do drogich? Jezeli tak to jest to jeszcze mniej
    > oplacalne - no bo w drogiej wyprodukowanego pradu bedzie niewiele
    > (tyle co w godzinach 13-15), a zuzycia bardzo duzo (bo pompa chodzi po
    > nocach). Wtedy to by sie bardziej jedna taryfa oplacila ;)

    Ustawa mówi o kWh za kWh, bez rozdzielania na dzienne/nocne.
    Więc pewnie tak to będą liczyć, ale z drugiej strony jak np.
    po roku wyprodukuję 5 tys. kWh a zjem 8 tys. to muszą mnie skroić
    za energię którą zużyłem w taniej i drogiej taryfie, a jak dojść do tego
    jaki był stosunek droga/tania do momentu kiedy wystarczało mi moich kWh?
    Muszę spytać stanowczo :>

    > No wlasnie pisze, ze wiecej zuzyjesz.

    A no, wyrypany jestem po robocie i słabo trybię ;)

    > Ja zuzywam ~10 tys kWh w ciagu roku,
    > ile planujesz swoja instalacja wyprodukowac?

    Ta moja ma teoretycznie dać 4700 kWh na rok. Zobczym ile wyjdzie,
    ale pewnie trzeba będzie dostawić jeszcze cosik ;)

    L.