eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-21 23:16:32
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 22:56:23 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ustawa mówi o kWh za kWh, bez rozdzielania na dzienne/nocne.
    > Więc pewnie tak to będą liczyć, ale z drugiej strony jak np.
    > po roku wyprodukuję 5 tys. kWh a zjem 8 tys. to muszą mnie skroić
    > za energię którą zużyłem w taniej i drogiej taryfie, a jak dojść do tego
    > jaki był stosunek droga/tania do momentu kiedy wystarczało mi moich kWh?
    > Muszę spytać stanowczo :>

    No właśnie ciekawe jak to będą liczyć bo to dość istotne :) Pewnie najpierw
    odejmą zużyte dzienne od wyprodukowanych dziennych (tu mogłaby pewnie
    zostać nadwyżka produkcji), potem zużyte nocne od wyprodukowanych nocnych
    (tu bez szans na nadwyżkę) i na koniec nadwyżkę w produkcji dziennych kWh
    odejmą od zużytych nocnych :)

    Choć trzeba założyć scenariusz, że zsumują produkcję i najpierw odejmą
    zużycie nocne (w taniej taryfie) bo to dla nich bardziej opłacalne, dla
    użytkownika to znowu by dość mocno obniżało czas zwrotu.

    > Ta moja ma teoretycznie dać 4700 kWh na rok. Zobczym ile wyjdzie,
    > ale pewnie trzeba będzie dostawić jeszcze cosik ;)

    Czyli 4700kWh razy 0,25 pln / kWh = 1175 pln zysku rocznie.
    Coś mi się o uszy obiło, że to kosztowało 27k pln? Zwrot w 23 roku hm,
    trochę słabo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.