  • Data: 2015-01-11 22:54:47
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.01.2015 o 13:19, Maciek pisze:
    > Sam pierdolisz. Jebany ołówek automatyczny musiałem kupować w Peweksie,
    > bo takich "dóbr" nie było. Ja wiem, że bez ołówka można przeżyć.

    W którym roku? Bo ja sobie nie przypominam problemów z zaopatrzeniem w
    ołówki, także automatyczne.

    W sumie większy był problem z papierem toaletowym, ale wystarczyło
    zbierać makulaturę - z to papier "za moich czasów" zawsze był.

    Pewnie, że teraz wszyscy mają dóbr codziennego użytku dużo więcej, ale
    nie róbmy z PRL jakiejś KRLD ;)

    Z mojej perspektywy największa różnica pomiędzy "wtedy" a "teraz" to
    taka, że obecnie trzeba się nakombinować, żeby mieć dobrą pracę (dobrą,
    tzn. taką, z której można wyżyć a mieści się w "normatywnym" czasie
    pracy), a wtedy z taką praca nie było problemu, za to trzeba było się
    nakombinować, żeby niektóre artykuły "upolować".

    Generalnie jak ktoś ma głowę na karku i jest elastyczny to i w PRL
    (przynajmniej tym od Gierka i później) i w IIIRP sobie poradzi.

    A jak ktoś potrafi tylko siąść i marudzić, że nie ma wszystkiego na tacy
    podanego, to będzie biedny w każdym systemie.

    Poza tym porównywanie "wczoraj" do "dziś" jest mocno utrudnione przez
    postęp technologiczny oraz ogólną sytuację geopolityczną i gospodarczą.

    Zgodzę się, że wiele rzeczy spieprzyło dawniej centralne planowanie (np.
    sprawa K-202) a obecnie wiele rzeczy może na podobnych zasadach pieprzyć
    chęć krótkowzrocznego zysku.

    Nie ma systemów idealnych a w szczególności nie ma takiego, którego
    ludzie nie potrafiliby spieprzyć ;)

    Natomiast obecny daje daleko większą swobodę. Ze wszystkimi zaletami i
    wadami.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić