    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Thu, 8 May 2014 14:16:11 +0200
    <lk698q$eeb$16@dont-email.me> <lk7qhs$tql$1@news.task.gda.pl>
    <lk85nh$gkf$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <lk8cvj$r21$1@speranza.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <lk8jrj$cnf$1@speranza.aioe.org>
    <1...@g...com>
    <lk8nhb$m4a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk90dm$d7a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk9jri$ctp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>
    <lka78e$i08$1@node2.news.atman.pl> <lkad1v$nt9$1@node2.news.atman.pl>
    <lkafk7$7hn$1@node1.news.atman.pl> <lkfrnc$7s6$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Mylisz mądrość z wykształceniem.

    Nie mylę, tylko upraszczam, bo sama mądrość nie wystarczy.

    Jak chcesz szczegółowo to proszę: warstwy wyższe miały wyższe wykształcenie,
    wyższa mądrość, i wyższą wiedzę niż średnia w społeczeństwie.

    > I dyskretnie pomijasz takid etal, że powszechny analfabetyzm był

    Niczego nie pomijam - po prostu nie pisałem o przyczynach, ale o faktach.
    Jak chcesz to oczywiście możemy podyskutować dlaczego ciemny lud był ciemny,
    ale to temat na inną rozmowę.

    > skutkiem rozmyślnego działania twoich ukochanych pasożytów... znaczy się
    > arystokratów.

    Oj coraz gorzej z Twoją logiką. Poprzednio starczyło Ci "sił" na kilka
    wypowiedzi a teraz już drugiej piszesz bzdury o jakichś rzekomych "moich
    ukochanych pasożytach".

    > Mhm. Dziwne że mieszczanie w przedrewolucyjnej Francji byli razem z
    > chłopami "trzecim stanem".

    Po pierwsze tylko część z nich, a po drugie to właśnie ta gorzej
    wykształcona i mniej myśląca część. Ta mądrzejsza się bogaciła.

    > Na podobnej zasadzie Kim Jong Un ma bardzo ponadprzeciętną tuszę w KRLD
    > choć w USA by się jakoś wielce nie wyróżniał gabarytem.

    Trzeba być skończonym idiotą by ludzi żyjących wieki temu oceniać wedle
    dzisiejszych miar a nie ówczesnych. Równie dobrze możesz sugerować że
    Leonardo nie był geniuszem bo nie znał np. teorii względności, którą obecnie
    zna spora część społeczeństwa.

    Pozdrawiam
    Ergie