    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Thu, 8 May 2014 16:49:53 +0200
    <lk698q$eeb$16@dont-email.me> <lk7qhs$tql$1@news.task.gda.pl>
    <lk85nh$gkf$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <lk8cvj$r21$1@speranza.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <lk8jrj$cnf$1@speranza.aioe.org>
    <1...@g...com>
    <lk8nhb$m4a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk90dm$d7a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk9jri$ctp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>
    <lka78e$i08$1@node2.news.atman.pl> <lkad1v$nt9$1@node2.news.atman.pl>
    <lkafk7$7hn$1@node1.news.atman.pl> <lkfrnc$7s6$1@node2.news.atman.pl>
    <lkfskq$8u1$1@node2.news.atman.pl> <lkg220$er4$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Niekoniecznie. Czasem wręcz przeciwnie.

    _Czasem_ zauważ że ja pisze średnio/statystycznie, a nie o wyjątkach.

    > Ooo, to już zdecydowanie nie - zwłaszcza jeśli chodzi o taką bardziej
    > przyziemną wiedzę.

    Ale pamiętasz że dyskutujemy w kontekście rządzenia, a więc i wiedzy do tego
    potrzebnej a nie przyziemnej? Rządzący nie potrzebują przyziemnej wiedzy.
    Wolę aby Ci którzy mną rządzą znali się na gospodarce niż na hodowli świń
    czy sadzeniu ziemniaków.

    To że przeciętny chłop potrafi rozróżnić gatunki zbóż, wie ile trwa ciąża u
    krowy albo jak ugotować bigos nie daje mu _żadnych_ predyspozycji do
    rządzenia.

    > A dzięki rewolucji lud miał okazję zacząć wychodzić z ciemnoty, więc

    ROTFL. Kiepska próba manipulacji. Po pierwsze lud zawsze miał okazję tylko z
    niej nie korzystał. Po drugie wprowadzenie obowiązku nauki w żaden sposób
    nie wynika ze ścięcia kilku głów.

    > twój argument nosi wszelkie znamiona błędnego koła tudzież paragrafu 22.

    Paragraf 22 nie ma nic wspólnego z błędnym kołem. Paragraf 22 obrazuje
    _pozorne_ wyjście z sytuacji nie możliwe jednak w praktyce do wykorzystania.

    > Póki łaska pańska pozwalała.

    Znowu bzdura.

    Po pierwsze jak ktoś miał raz nadane lenno to to lenno przechodziło na jego
    potomków i nie tak łatwo było je odebrać jak twierdzi komunistyczna
    propaganda.
    Po drugie feudalizm umożliwiał awans od zera do milionera w ciągu jednego
    pokolenia nawet najbiedniejszemu chłopu.

    Polecam lekturę "Europy" Normana Davisa - on to wyjaśnia bardzo przystępnym
    językiem.

    [ciach]

    Gdyby nie feudalizm ludzie mieliby znacznie większe szanse na wyrównanie
    poziomów w górę - nawet gdyby sumaryczny poziom i tak był niższy niż
    obecnie.

    ROTFL. A co by niby było zamiast feudalizmu co by im te szansę miało dać?
    Jakiż to ustrój zamiast feudalizmu?

    Załóżmy że Rewolucja Francuska wydarzyłaby się wcześniej np. już w
    średniowieczu. Banda analfabetów pomordowałaby władców i spróbowała
    "rządzić". Za jakiś czas ich potomkowie byliby bogaci a reszta dalej tak
    samo biedna, ale już by znali sposób postępowania więc byłaby kolejna
    rewolucja i znowu banda analfabetów mordowałaby tych którzy w międzyczasie
    do czegoś doszli. I tak dalej aż do momentu gdy albo a) tak osłabioną Europę
    zajęliby Azjaci lub b) za którymś razem zwycięzcy kolejnej rewolucji
    wprowadziliby zamordyzm czyli mielibyśmy Stalina kilka wieków wcześniej i
    nie na obrzeżu Europy ale w niej samej, więc teraz pewnie ciągle byśmy byli
    na etapie kolejnych planów 5-letnich i tłumaczenia niedoborów i głodu
    wrogiem zewnętrznym.

    Na szczęście za przykładem Francji nie poszły inne kraje i feudalizm w
    sposób naturalny zmienił się w kapitalizm i demokrację choć niestety w taką
    gdy głos idioty jest tyle samo wart co głos człowieka który myśli i do czego
    w życiu doszedł.

    Pozdrawiam
    Ergie