eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji? › Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <56b493a3$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    Date: Sun, 7 Feb 2016 00:52:01 +0100

    W dniu 2016-02-05 o 16:58, Budyń pisze:

> [...]
    ile tych które to ewidentnie przechleją? Ja nie znam ani jednej.
    > nie za bardzo w to wierze - tego programu nie jeszcze nie ma a juz kolejki po
    dzieci są?

    Nie kolejki, lecz na razie pojedyncze przypadki, ale jednak.

    > Sciema raczej jakas - ale niech tam ci będzie ze prawda.
    > W polsce jest ponad 7mln dzieci - a w domach dziecka jakies 20tys. Ty kompletnie
    pomijasz problemy skali i proporcji. Jedną rodzine znasz co pije to robi ci sie z
    tego obraz całosci. Z katolami to samo. Z rodzinami patologicznymi jak wyżej - spytaj
    tej swojej znajomej ile tych wyrodnych rodzicow przyszło i przelicz na kraj. Wyjdzie
    ci ze nie ma o czym w ogole mowic.

    Ja się wychowałem w dzielnicy, gdzie alkoholizm był na porządku
    dziennym. Z resztą w kamienicy, w której mieszkałem na dwadzieścia kilka
    rodzin, rodzin bez problemów alkoholowych naliczyłbym na palcach jednej
    ręki. Naprawdę dużo widziałem i wiem jakie jest podejście takich ludzi
    do pracy i sposobów finansowania libacji alkoholowych. Ludzie ci szukali
    pracy dopiero wtedy, kiedy nie mieli już za co pić, okradając swoje
    dzieci z zasiłków i pomocy społecznej. Pomimo, że w czasach PRL-u nie
    było najmniejszego problemu ze znalezieniem pracy, a wręcz na odwrót
    pracodawcy prosili się, aby ludzie przychodzili pracować. Wchodziłeś do
    dowolnego zakładu pracy i od następnego dnia już pracowałeś i to za
    wypłatę, która starczyła na w miarę normalne życie. Bezrobotni i
    bezdomni byli tylko z własnego wyboru.
    Jak to bywało u alkoholików?
    Sporo bym tu mógł opowiadać com widział i czego byłem świadkiem.
    Jedna z moich koleżanek, sąsiadka z mieszkania obok, dostała paczkę z
    ubraniami zorganizowaną przez ludzi z parafii. Po kilku dniach jej matka
    sprzedała te ubrania, a za pieniądze kupiła alkohol.

    > ja zwykle u ciebie.

    Nie u mnie, bo takich sytuacji jest wiele w całym kraju.

    > Kluczem jest 80%. Tylu bezrobotnym nie przysługuje zasilek.

    No to masz przez pierwsze 3 miesiące 664,90zł i dalej po 522,10zł
    brutto. Z tego trzeba odjąć ok. 13% aby wyliczyć kwoty netto.
    Ale weź jeszcze dolicz do tego dodatki mieszkaniowe, z których często te
    osoby korzystają. Kwoty mogą sięgnąć nawet kilkuset zł miesięcznie.
    A to nie są jedyne pieniądze, które można jeszcze "wydębić" od państwa.
    Naprawdę zaskakujące bywa, że wielu bezrobotnych z wyboru bardzo dobrze
    zna wszystkie możliwości pozyskiwania pomocy, o których przeciętny
    obywatel nie ma nawet pojęcia.

    > nawet belka wczoraj musial przyznac ze 500+ wplynie pozytywnie na pkb. Jakby mu
    zeby rwali :)

    ROTFL a niby w jaki sposób rozdawanie kasy ma wpłynąć pozytywnie na
    wzrost PKB?
    Chyba nie chcesz mi powiedzieć jak jeden z moich kolegów z pracy: "jak
    dadzą te 500zł to matki będą siedziały w domu i będą wychowywały dzieci,
    a przez to zwolnią miejsca pracy młodym" :D

    > a znasz takich?

    Tak. Nawet z takimi pracuję obecnie.

    > opowiesci leminga - jesli to program pisu to jest zły. Ale dotychczas nikt nie
    zaproponowal lepszego, co tam lepszego -żadnego.

    To, że nikt wcześniej niczego nie zaproponował nie oznacza, że musimy
    sięgać po najgorsze rozwiązania. Wystarczy zobaczyć jak to robi zachód i
    wybrać te sposoby, które faktycznie działają.