    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Date: Sun, 18 Sep 2011 06:00:25 -0700 (PDT)

    On 18 Wrz, 13:53, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Pozwalam sobie przeniesc rozważania o opłacalnosci termoizolacji do nowego wątku,
    albowiem napisałem arkusz, który pozwoli wprowadzać dane swojego budynku i zobaczyć
    wpływ izolacji na koszty ogrzewania. Arkusz leży
    tu:www.lotniczefotki.pl/obliczstraty.xls
    > Wersja jest rozwojowa, uwagi przyjmuję :-)
    > Oczywiscie jest to bardzo uproszczona metoda liczenia, ale zawsze to da jakies
    pojęcie o potrzebnej energii.

    > Adam, gdyby ci sie chciało wprowadzic swój budynek do tego arkusza to
    wiedzielibyśmy jak bardzo uproszczone jest moje liczenie.

    Wprowadzilem plus minus i wyszlo mi zuzycie 18979 kWh i moc szczytowa
    6,1kW. Czyli o jakies 5 tys kWh gorzej niz policzyl OZC (a on wyliczyl
    na bank dobrze). Mysle ze przede wszystkim nie bierzesz pod uwage
    zyskow slonecznych ktorych OZC wyliczyl na 4342kWh czyli mniejwiecej
    tyle ile wyniosl blad tego arkusza :) Wogole straty przez okna mam
    4710kWh, a zyski 4342kWh, wiec mit o tym jakoby ocieplanie sciany nie
    mialo sensu, bo cieplo ucieknie oknem zostaje obalony. Co zreszta
    potwierdza budownictwo pasywne w ktorym okna sa ogromne. Okno ma
    gorszy U i wypuszcza duzo ciepla ale jak widac prawie tyle samo
    wpuszcza do srodka :)

    BTW. Mam duze okna z bardzo duzymi szybami a to tez ma duze znaczenie.
    Tj. wiekszy udzial procentowy szkla do ramy. Jak ktos robi duzo
    malutkich okien to moze wygladac to zupelnie inaczej.
    pozdr.

    --
    Adam