    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Date: Sun, 1 Mar 2009 17:21:22 +0100

    news:goe593$j8k$1@inews.gazeta.pl...

    > Powiedz nam jeszcze jak długo pracujesz w branży budowlanej skoro tak
    > dobrze znasz te wszystkie budynki na Starówce w Warszawie, Gdańsku,
    > Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu oraz Dreźnie ?

    Widze ze stoja czysto amatorsko. :-)

    > Twoja wypowiedź świadczy o tym, ze prowadzisz bardzo dużą firmę budowlaną,
    > zajmującą się restaurowaniem zabytkowych budowli ;))))
    >
    > Jeżeli tak nie jest to nie pisz na tematy, których nie znasz.

    Ja, moze nie zauwazyles, nie wypowiadam sie autorytatywnie, niczego nie
    twierdze a poddaje mysl pod rozwage. Jezeli sie myle to chce wiedziec w
    ktorym miejscu. Oczywiscie zakladam taka ewentualnosc i przy niczym sie nie
    upieram.

> [...]
    > że ich w ogóle nie było. Oznacza to tylko i wyłącznie, że po prostu o nich
    > nie wiesz. Ja z resztą także nie znam tych budynków osobiście. Jednak tak
    > się składa, że uczestniczyłem w kilku seminariach prowadzonych przez firmy
    > zajmujące się osuszaniem ścian budynków, gdzie jako materiały dydaktyczne
    > wykorzystywano dane oraz zdjęcia i filmy zebrane właśnie w takich
    > budynkach w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji. Już nie
    > pamiętam dokładnie jakie to były obiekty, ale pamiętam, że były tam
    > budynki także ze starówek Warszawy i Pragi.

    Bardzo dobrze, teraz sprawdz ile lat maja te budynki ile zim przetrwaly i
    kiedy byly te seminaria. Wczesniej wskazywaliscie rozpadajace sie domy 60
    letnie. Ja twierdze, ze takie wykonane zgodnie ze sztuka nie rozsypuja sie,
    czego przyklad mam na codzien. Kiedy osuszano te starowki 100-200 lat temu?

    > Tak się składa, że samemu walczyłem przez kilkanaście lat z potworną
    > wilgocią w piwnicy i pleśnią w domu.

    [...]
    > Woda, która dostawała się do piwnicy poprzez ścianę powodowała
    > utrzymywanie się bardzo dużej wilgotności wewnątrz, a zarazem była powodem
    > zawilgacania ścian w innych pomieszczeniach.

    No i mamy. :-)
    Teraz Jacku z calym szacunkiem zastanow sie co ma wspolnego wilgoc dostajaca
    sie z zewnatrz przez nieizolowane sciany do srodka z wilgocia migrujaca na
    zewnatrz przez sciany od srodka.

    Pozdro.. TK