  • Data: 2009-10-24 06:22:42
    Temat: Re: Ocieplenie zewnętrzene domu po tynkach
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    koniu pisze:
    > Witam !
    >
    > Mam pytanie o opinie na temat ocieplenia budynku na zime.
    > Wykonałem kilka dni temu tynki tradycyjne (cementowo-wapienne).
    > Teraz planuje ocieplenie zewn. styropianem, siatka, klej, grunt.
    > Materiał ścian: Solbet 600/24cm na kleju.
    > Wentylacja jeszcze niegotowa ale bedzie mechaniczna - planuje wykonac przez
    > zime.
    > Prosze o pomoc czy ma jakies znaczenie jak to mowa "zamykanie wilgoci" ?, co
    > z wilgocia z tynkow (grubość 10-15mm).
    > Dom parterowy podpiwniczony w calosci, ogrzewanie w zimie bedzie juz
> [...]

    Wilgoć to już zamknąłeś (nie piszesz, ale domyślam się, że masz już okna
    - czasem wstawia się je po tynkach). Wentylacja przez ściany jest
    mizerna, więc w tej kwestii niewiele to zmieni. Natomiast bez ocieplenia
    ściany będą zimne, więc nie tylko nie będą schły ale jeszcze będą
    naciągać wilgoć. Dlatego IMHO ocieplenie nie przeszkodzi, natomiast
    musisz jakoś odprowadzać wodę ze środka - czyli często otwarte okna,
    osuszacze powietrza, etc. Nie przesadzaj też z ogrzewaniem na pewno nie
    20C - raczej 10-15C. Kontroluj wilgotność powietrza w środku i jak
    najszybciej zrób wentylację.

    I nie przesadzaj z podłogówką, bo paradoksalnie włączając ją za szybko
    na mokrych wylewkach możesz doprowadzić do dyfuzji wody w dół poniżej rurek.

    M.