    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 6 Jul 2013 07:25:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 lipca 2013 16:06:55 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Rozumiem że jak kupisz Mercedesa to już nie będziesz musiał go naprawiać

    Zle porownanie, nowe samochody sa akurat bardziej awaryjne, bo za duzo
    w nich elektroniki siedzi :)

    > Przez te 30 lat :
    > nie bedzie problemu z dachem,CO, wodą kanalizacją itd?

    Mysle, ze nie bedzie. Wszystkie materialy przynajmniej w teorii sa
    przygotowane na taka zywotnosc. Kiedys nie bylo PEXow, czy zgrzewanych PP -
    robilo sie na stali ktora korodowala i rury sie zatykaly. Dzisiaj to zupelnie
    inna technologia z zupelnie innym czasem zycia :)

    > Nie wierze

    A ja wierze :) Nie ma co porownywac np. dzisiejszych rynien - mam z Marleya,
    do rynien stalowych jakich sie uzywalo 50 lat temu. One korodowaly i niszczaly
    szybko.

    > Mój Szwagier od 6 lat buduje dom. Praktycznie wszystko zrobili z ojcem sami
    > albo nadzorowali. A i tak słyszę: Że szwagier znowu chodzi wku...ny bo coś
    przecieka albo się nie domyka albo...

    To znaczy tylko tyle ze szwagier sie na tym nie zna. Ja zaczalem budowe od
    2007, mieszkam od 2009 i wszystko dziala mi tak jak to sobie zaplanowalem,
    bez awarii :)

    > Wiem wiem dwie łazienki salon 60 m2 dwa garaże itd.

    Dwie lazienki + WC dla gosci ;) Salon ~35m2. Dwa garaze - owszem.
    Ale co z tego? Jak nie beda potrzebne to zamuruje otwor i zapomne -
    w zaden sposob tych pomieszczen nie trzeba utrzymywac, dbac o nie etc.
    Podatki za nie to tez grosze. Za caly dom place niecale 200 pln na rok.

    > Szwagier ma 420 m2. Moja żona patrzy na siostrę z podziwem.
    > Pytanie co o tych 360 m2 myśli Twoja żona ?

    Wszystko razem konsultowalismy, to nasz wspolny projekt. Jest zadowolona,
    a czemu by miala nie byc? :)

    > Czas=pieniądz.

    A to niby szkieleta wybudujesz szybciej? To kolejny mit. Wymurowanie
    scian parteru z dowolnego materialu (typu BK, czy porotherm) to 3-4 dni.
    Tynkarze przyjda i maszynowo w tydzien wytynkuja wszystko. A ile bedziesz
    kladl karton gipsy na tego szkieleta i meczyl sie ze szpachlowaniem etc?

    To ze szkieleta buduje sie szybciej to totalny mit :) Juz nie wspominajac o
    tym ze murarza znajdziesz zdecydowanie latwiej i taniej niz dobrego ciesle :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.