  • Data: 2016-09-18 10:00:19
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 18 września 2016 02:26:14 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Nic nie przesadziłem. Tak się rozchodzi ciepło czyli fala
    > elektromagnetyczna, której nośnikiem są fotony.

    rozwinąłes model kinetyczno-molekularny na poziom kwarków i gluonów? Czy po prostu
    pomyliles przesył ciepła poprzez przewodnictwo z promieniowaniem. W obu przypadkach
    przesadziles.

    > Jakie jednorazowe? To jest zwykłe promieniowanie elektromagnetyczne
    > propagujące poprzez blisko siebie położone atomy,

    nie -to jest przekazywanie energii kinetycznej poprzez drgajace atomy

    > Pod budynkiem ciepło idzie we wszystkie strony. Tam nie ma konwekcji
    > ośrodka. Ciepło popłynie ścianą, wlezie pod posadzkę - izolowaną do
    > tego! i poleci sobie wgłąb ziemi, przejdzie fundamentem i ławami
    > przelezie na drugą stronę i wyjdzie w ogródku.

    nie wyjdzie, nagrzeja nieco piasek wewnątrz fundamentu. Wez ty troche popatrz na
    proporcje. Co z tego ze teoria prawdziwa (gdyby była) jesli skala zjawiska jest
    marginalna. To nie bedzie budynek pasywny wiec nie ma sie co specjalnie przejmowac
    ucieczką ciepła w dół.
    Jakis poziom zdrowego rozsadku trzeba zachowac :)

    > Właśnie w ten sposób uzyskuje się pasywność budynku.

    otóż to - patrzac na te fundamenty mam pewnosc ze on pasywny nie bedzie :)

    > Tak więc chudziaka bym przełożył za to od poniedziałku bym pogonił ekipę
    > do poprawy termicznej ścianek fundamentowych i uziomu żeby nie łączyć
    > otoku odgromówki z uziomem elektrycznym.

    taaaa, a jak mu uziom wewnątz fundametu szlag trafi to jak go naprawi? Dziure w
    salonie wykuje? Uziom ma byc w tym przypadku na zewnątrz budynku.

    b.