  • Data: 2016-09-18 12:26:31
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.09.2016 10:00, Budyń wrote:

    > rozwinąłes model kinetyczno-molekularny na poziom kwarków i gluonów? Czy po prostu
    pomyliles przesył ciepła poprzez przewodnictwo z promieniowaniem. W obu przypadkach
    przesadziles.

    Przecież kwarki i gluony tworzą oddziaływania silne jądrowe w protonach
    i neutronach i nie biorą udziału w transferze ciepła. Między nimi nie ma
    oddziaływań elektromagnetycznych. Elektrony na orbitach się "ekscytują"
    i "deekscytują" z przyspieszeniem emitując fotony, które ekscytują
    sąsiednie atomy. I taka fala leci sobie.

    Nawet jak dasz folię aluminiową gdzieś po drodze to ona ma takie
    właściwości, że prawie całość energii wyemitowuje spowrotem, a nie
    puszcza wgłąb. Mówi się, że odbija ale nic nie odbija tylko staje się
    źródłem wrórnego promieniowania. Czy dasz ją w warstwie tynków, pod
    podłogówką, płytami gk czy powiesisz za kaloryferem to jest to samo
    zjawisko fizyczne.

    Idealnie by było oddzielić się od świata próżnią, jakimiś komorami
    próżniowymi albo styropianem gdzie w kulkach styropianu nie byłoby
    powietrza. Próżnia to stan o minimalnej energii potencjalnej ale też
    energię ma. Z tego powodu chłodzenie w kosmosie jest możliwe przez
    wypromieniowywanie ciepła dużą powierzchnią i z tego powodu fale radiowe
    lecą w próżni.

    Ja bym mu jednak radził odkopać te boczki i jednak tam coś wsadzić.