    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oferta na solary dla domku jednorodzinnego
    Date: Wed, 12 Feb 2014 22:48:50 +0100

    W dniu 2014-02-12 13:28, Marcin N pisze:

    > A działają? Jakim cudem, skoro w pochmurny dzień słońce daje 80W/m2. A
    > pochmurnych dni zimą mamy zatrzęsienie.

    Napisane bylo, ze nie dzialaja, a jednak dzialaja.
    To co piszesz o sloncu jest prawda tylko ze pora roku nic do tego nie
    ma, bo dzialaja zawsze kiedy jest slonce. Oczywiscie zima do ilosci
    pochmurnych dni dochodzi tez relatywnie mala moc slonca. Nie mniej z
    uwagi na znacznie nizsza temp. wody z wodociagu moce w styczniu czesto
    sa porownywalne z uzyskami letnimi. Wiec jezeli podejdziemy do tematu w
    ten sposob, ze bedziemy rozpatrywac wylacznie temp. wody to istotnie
    solar zima nie jest w stanie zapewnic wymaganej temperatury, jednak
    ilosc energii liczonej w kW potrzebnej do ogrzania wody jest zyskiem i
    to niemalym, bo o tyle mnie grzeje kociol.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.