  • Data: 2013-04-09 00:18:56
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kłamstwo.

    [cytat]

    > Nie.
    > Tak

    [koniec cytatu]

    [ciach]

    > Kłamiesz.

    Patrz cytat wyżej.

    Jakbyś miał odrobinę honoru to byś przeprosił.

    > Będzie oddawać tylko i wyłacznie do momentu, kiedy temperatura powietrza w
    > pomieszczeniu osiągnie wartość równą lub większą od temperatury podłogi.
    > Jednak wcześniej na skutek zmniejszania różnicy temperatury pomiędzy
    > podłogą, a powietrzem zacznie spadać moc oddawana przez podłogówkę.

    Nareszcie doszedłeś do prawdy. Czyli jednak będzie oddawać ciepło tylko w
    mniejszym stopniu? Ciekawe dokładnie to napisałem wiele postów wcześniej :-)

> [...]

    > dostarczenia dodatkowej energii to wraz ze wzrostem temperatury, moc
    > grzewcza tej podłogówki będzie malała. Po zrównaniu się temperatury
    > powietrza w domu z temperaturą podłogi, moc grzewcza podłogi osiągnie zero
    > watów i przestanie całkowicie oddawać zgromadzoną w sobie energię temu
    > powietrzu. Podłoga nie ostygnie, ale także nie będzie grzać, a jeżeli
    > temperatura powietrza wzrośnie powyżej temperatury podłogi to przepływ
    > energii będzie odwrotny tzn. powietrze zacznie nagrzewać podłogę.
    > Takie są prawa fizyki i choćbyś stanął na głowie to tych praw fizyki nie

    Doszedłeś w swojej argumentacji do absurdu. A teraz wróćmy do początku. Co
    się stanie gdty temperatura w pomieszczeniu wzrośnie o jeden stopień? Nie,
    nie zrówna się z temperaturą podłogi! Ani jej nie przekroczy!

    > Ponieważ promieniowanie słoneczne jest zbyt mało wydajne to nie jest w
    > stanie skompensować strat cieplnych domu.

    ROTFL. Teraz już wiem skąd masz błędne wnioski - z błędnego założenia.

> [...]
    > wzrost temperatury powietrza będzie niewielki.

    > Wzrost temperatury powietrza o 2-3 stopnie w domu z podłogówką nie jest
    > zbyt mocno odczuwalny, bynajmniej nie jest odczuwalny jako dyskomfort,
    > ponieważ temperatura podłogi pozostanie taka sama jaka była wcześniej, a
    > temperatura powietrza wzrośnie z 20 do 22-23 stopni.
    > Przy grzejnikach temperatura 20 stopni to już odczuwa się delikatny chłód,
    > bo przy podłodze mamy raptem 17-18 stopni. Wzrost temperatury do 22-23
    > stopni sposoduje odczucie dyskomfortu, ponieważ pod sufitem będzie już ok.

    Nie żałuj sobie przy podłodze 15 a przy suficie 30 :-)
    Kup sobie w końcu kilka termometrów zmierz i przestań pisać takie
    kretynizmy.

    [ciach powtarzane bzdury]

    > I nadal tego się nie wypieram, bo jest to prawda w przypadku, kiedy
    > dostarczymy energii do pomieszczenia z innego źródła i spowodujemy wzrost
    > temperatury powietrza do wartości równej temperaturze podłogi.

    Sprytna próba wybrnięcia z głupoty jaką się napisało. Problem w tym że my
    nie dyskutujemy o przypadku gdy temperatura wewnętrza pomieszczenia wzroście
    do temperatury podłogi, bo wtedy jest już dawno za późno.

    Pozdrawiam
    Ergie