    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie elektryczne w nowym domu - szaleństwo?
    Date: Tue, 15 Oct 2013 10:32:42 +0200

    dyskusyjnych:7aeadab1-ac8a-4a12-bf7d-e0091aa00c78@go
    oglegroups.com...

    > Ale remont polega na wymianie podlog, tapet (farb) i ew. zmianie ukladu
    > scian jak sie da i tak dalej. Raczej nikt nie kupuje 10-cio letniego
    > domu i nie kuje wszystkich posadzek zeby zrobic podlogowke. Jezeli to robi
    > to z pewnoscia uwzglednil to w cenie domu.

    Wszystkich nie, ale jak ktoś zmienia układ ścian działowych to w kilku
    pomieszczeniach trzeba te wylewki i podłogówkę ułożyć od nowa. Ktoś kto i
    tak planuje zmianę ścian i konieczność zrobienia części wylewek (i
    podłogówki) od nowa nie będzie skłonny zapłacić wyższą cenę dlatego ze dom
    który chce kupić już ma podłogówkę.

    > Jak kupujesz samochod to tez nie patrzysz na silnik i spalanie? :) Spytaj
    > dowolnego handlarza, absolutnie kazdy kupujac uzywany samochod na
    > pierwszym
    > miejscu stawia silnik, spalanie, dopiero potem przebieg i stan :)

    Jak kupuję samochód w którym chcę zrobić tzw. swapa (wymienić silnik) to nie
    patrzę czy ten poprzedni jest dobry czy zajechany.

    Podam Ci przykład sprzed paru lat, który znam osobiście. Pewna pani której
    mąż dobrze zarabiał i rzadko bywał w domu (ale przysyłał spore ilości
    gotówki i nie wtrącał się w remonty) robiła remont i zapragnęła mieć
    najlepszą łazienkę we wsi. Cała łazienka została wyłożona prawdziwym
    marmurem ciętym na plastry. Do tego doszły jakieś nowoczesne szklane i
    aluminiowe wstawki. Całość kosztowała grubo ponad 50 tysięcy. Kilka miesięcy
    później doszło do rozwodu, podziału majątku i sprzedaży domu. Myślisz że
    ktokolwiek chciał zapłacić 50 tysięcy więcej za to że łazienka była
    wyremontowana? Nie. Wszyscy już na wstępie mówili że to i tak do zmiany bo
    kolor albo styl im nie odpowiada więc nie zapłacą więcej niż za podobne domy
    w okolicy bez wyremontowanej łazienki.

    Inna sprawa że koniec końców nowi właściciele łazienkę zostawili jaka była,
    ale cenę i tak zbili do poziomu domów ze starymi łazienkami :-)

    Pozdrawiam
    Ergie