    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 26 Jul 2013 00:49:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ogrzewanie z ziemi
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 08:48:52 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Fajnie poczytać na grupach takie rzeczy :)
    > Gorzej, gdy człowiek zaczyna się realnie interesować. W moim przypadku też myślałem
    o pompie, a jak - super sprawa!

    No super, super.
    http://www.mojeco.pl - tu masz baze z dwoch lat wykresow temperatur i zuzycia
    energii przez moja pompe. Zuzycie energii jest tak przeskalowane ze 1stC = 100W.
    Czyli 20stC = zuzycie 2kW. Masz wszystko czarno na bialym :)

    > Co lepsze - mam to szczęście, że kolega siedzący obok w pracy i sąsiad obok mają
    pompy ciepła z dolnymi źródłem (odwierty pionowe).

    Odwierty sa drogie. DZ poziome mozna zrobic w dwa dni samemu za 3k pln.
    Odwierty to minimum 10, a raczej 15, a nawet 20k pln - w zaleznosci od terenu
    i miejsca gdzie mieszkasz (sa rejony gdzie wiertacze sa tansi).

    > O ile koszt zużycia prądu rocznego u jednego 3tys. zł, u drugiego 5tys.zł (fakt, że
    podłogówki 400m2) są akceptowalne (w zamian za wygodę), o tyle koszt

    Jezeli to koszty "od stycznia do stycznia" za CO + CWU to calkiem realne.
    Ja mam 360m2 podlogowki i wychodzi mnie 2,5k pln max za caly rok :) Choc fakt,
    ze nie grzeje garazy (60m2), a reszta piwnicy (110m2) praktycznie "grzeje sie
    sama".

    > inwestycji (pompa+odwierty) zaczynający się od 50tys. zł + coroczne przeglądy
    > (coś w stylu ASO w nomenklaturze samochodowej - krojenie klienta w zamian za
    > wygode i spokój) nie są akceptowalne.

    Jak wybrali jakiegos viessmanna to sie nie dziwie. Przeglady? Co tam przegladac?
    Kurz chyba zetrzec :) Tam nie ma absolutnie nic co trzebaby serwisowac.
    Ja raz na miesiac-dwa (w tym roku chyba nawet rzadziej) schodze tylko na
    manometry popatrzec czy cisnienia w buforze, baniaku CWU i dolnym zrodle sa OK.
    Nawet tego nie trzeba sprawdzac bo jak cos bedzie nie tak to pompa sama sie
    wylaczy i odczujesz odrazu praktycznie bo np. przestanie grzac wode CWU :D

    > Powiem więcej - gdy wysłałem niedawno prośbę o wycenę instalacji pompy ciepła
    > do jednego z instalatorów (który właśnie zachwala w internecie na forach) z
    > sugestią o wykorzystanie tych mniejbudżetowych urządzeń - zero odpowiedzi. I
    > ja rozumiem człowieka - robi instalacje pomp ciepła PW za 35tys.zł, a ktoś
    > chce za 15tys.

    www.ecopol-system.pl - tutaj mozesz sobie sam kupic porzadna pompe za 12-15k
    pln. Zainstaluje to kazdy kumaty lokalny hydraulik (podpinasz cztery weze
    i gotowe).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.