  • Data: 2014-11-13 09:06:43
    Temat: Re: Okap część II
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a4b9a839-3c43-4db9-a121-f2dc1428d6e2@go
    oglegroups.com...

    > Slyszysz - nie kombinowalem nic z dzwiekiem :-)

    Bez odniesienia do jakiegoś znanego poziomu to wrażenia słuchowe są bardzo
    złudne, dlatego nie podejmuję się zdalnej oceny.

    > Wiadomo ze troche halasuje ale spokojnie da sie nawet po cichu rozmawiac
    > i specjalnie nie przeszkadza :) Kuchnie mam "polotwarta" i na najwyzszym
    > biegu nie przeszkadza w ogladaniu TV wiec jest OK :-)

    A jak postawisz 4 garnki? i włączysz wyższy bieg? I tak dalej. Próg kiedy
    głośność komuś przeszkadza każdy ma inny więc nie chcę się licytować bo to
    nie ma sensu. Dla jednego tradycyjny okap będzie wystarczająco cichy a dla
    drugiego niemożebnie głośny. To na co zwracam uwagę to fakt że od strony
    technicznej łatwiej jest wywiewać powietrze z bliska niż z daleka a więc
    można to robić ciszej.

    > Zapominasz o dwoch rzeczach:

    > 1. Bora musi pokonac dodatkowy opor - tj. para naturalnie unosi sie do
    > gory,
    > wiec musi miec wyzsza wydajnosc zeby ja wciagnac z takiej samej odleglosci
    > jak okap "od gory".

    Pisałem - ta prędkość wznoszenia jest wielokrotnie mniejsza niż prędkość
    strugi powietrza potrzebna by tę parę "porwać", więc to ma mniejsze
    znaczenie niż odległość.

    > 2. 20cm to masz od krawedzi garnka polozonego na palniku najblizej okapu.
    > Do garnka po drugiej stronie plyty bedzie juz z 50cm, a to juz duzo :)

    > Zawsze mozna sobie zamontowac dwie bory z obu stron plyty :D

    Jak to z boku? Ta bora co ją widziałem ma wywiew na środku pomiędzy
    garnkami - i to ma największy sens - oczywiście dopóki nic nie wykipi, ale
    to już inna kwestia :-)

    Pozdrawiam
    Ergie