  • Data: 2014-11-14 11:11:25
    Temat: Re: Okap część II
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-11-14 10:34, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Śmiem twierdzić że teoretyzujesz :-) Albo nie masz takiego rozwiązania,
    > albo wentylator ma tylko na naklejce napisane 1000m3/h a w
    > rzeczywistości przepływ jest mniejszy, albo nie masz odpowiednich
    > nawiewów i to ogranicza przepływ.
    >
    > Moje doświadczenie z uruchamiania i pomiarów wielu systemów wentylacji
    > stwierdza, że nikt nie jest niewrażliwy na przepływ 1000m3 zimnego
    > powietrza na godzinę.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Ale co tu jest do rozumienia ?
    Wyciąg ma za zadanie w jak najkrótszym czasie wyciągnąć z kuchni to co w
    niej jest. Albo to zrobi albo nie. Wyciąg o większej wydajności zrobi to
    szybciej niż byle jaki.Moje doświadczenie ze smażenia ryby jest takie,
    że wolę przy mrozie -20st otworzyć balkon niż pozostawać w kuchni.
    Problem odciągu oparów z kuchni jest drobiazgiem w porównaniu np. z
    wentylacją pomieszczeń obróbki termicznej (komory wędzarnicze) w
    zakładach mięsnych. Tam nikt nie dyskutuje tylko wyciąg musi mieć taką
    wydajność, że przy wlocie urywa głowę, bo w przeciwnym razie w ciągu
    sekund w hali nie będzie czym oddychać.Wentylatory dachowe stosowane w
    tych instalacjach mają silniki o mocy paru kilowatów i średnice wirnika
    ok. pół metra.

    Oczywiście można wieść uczone dysputy tylko po co ?
    Ostatecznym weryfikatorem jest śmierdzi/nie śmierdzi.
    Poza tym myślę, że ostatecznie każdy ma prawo we własnym domu robić to
    co mu się podoba więc dalsza rozmowa o wycinaniu lasu jest chyba raczej
    niepotrzebna i niewiele wnosi do sprawy.

    pzdr.