  • Data: 2014-11-14 08:52:15
    Temat: Re: Okap część II
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tu gdzie mieszkam kamienica jest z 1898 roku. Ma ponad metrowe ceglane
    > ściany i blisko 4m wysokości pomieszczeń.Ma więc ogromną bezwładność
    > cieplną.Mam też miejskie centralne ogrzewanie.Nową instalację, nowy węzeł
    > cieplny z automatyką Samson, kaloryfery serii C33. Naprawdę bez obawy o
    > efekty działania wyciągu.

    Ty nie rozumiesz problemem nie jest że Ci wyciąg wychłodzi mieszkanie, ale
    im więcej powietrza wyleci tym więcej zimnego musi _wlecieć_ chyba że jak
    pisałem masz skafander i próżnię.

    To czy masz tanie czy drogie ogrzewanie, ani to czy budynek ma wysoką czy
    niską bezwładność nie ma na to wpływu. Zimne powietrze wleci i poleci do
    kuchni na miejsce ciepłego. Przy 100m3 na godzinę jest to nieprzyjemnie
    odczuwalne, przy 1000m3 na godzinę to będzie solidny zimny przeciąg.

    Pozdrawiam
    Ergie