  • Data: 2013-12-15 13:00:54
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła - podsumowanie laika
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaki jest ten optymalny współczynnik przenikania ciepła pod względem
    witam
    moim marzeniem jest postawienie domu, ale innego niż wszystkie. lubie
    czytać, wiec czytam tą grupę od lat. Przeczytałem ten wątek i takie
    wnioski mi się nasunęły:
    1. Ja zwykle, niema praktycznych badań porównujących jaki jest zysk
    (styczeń, maj i wrzesień) z różnicy pomiędzy 6cm styropianu a 20cm
    styropianu. W obydwu przypadkach pokrycie styropianu czymkolwiek- to
    duzy koszt.
    2. Najgorsze są okna, szczególnie te na północy. Ale zaraz zaraz. okien
    nikt nie otwiera, bo domy mają rekuperatory i wymuszoną wentylacje. To
    po co okna na północy? Po co wogóle okna które można otwierać? Nie
    lepiej byłoby dać od strony pomieszczenia marne okno, a od strony
    podwórka na stałe szybę podwójną bez możliwości jej odtwierania? (albo
    ostatecznie drugie okno.
    3. zaraz po oknach są dachy. dach dwuspadzisty ma powierzchnie lekko
    licząc 150% powierzchni podłogo domu. Dlaczego nie robić prawie płaskich
    dachów? Wiem, zagospodarowanie przestrzenne. no to dach płaski, na to
    ocieplenie (łatwe wykonanie) i na to dwuspadzisty dach bez ocieplenia?
    Nawet jakby go Ksawery zwiał - dom nie straci na funkcjonalności.
    4. izlolacja podłogi. tego juz nie kumam wcale. Grunt ma około 8 stopni,
    wiec i latem i zimą jest naszym sprzymierzeńcem. Jeśli nie, to wystarczy
    wykopać coś na kształt piwnicy, tylko poto aby powierze stanowiło
    izolacje. Wiem że to kosztuje, ale alternatywa to wylanie parterowej
    podłogi tak samo jak stropu i zaizolowanie jej styropianem od dołu....
    5. normalna ściana wygląda tak. od zewnątrz:
    tynk(drogi) stryro, cały pustak, tynk farba
    dlaczego nie można zrobić takiej ściany
    tynk tani, 50%pustaka, styro lub powietrze, 50%pustaka tynk farba

    Czy wszyscy muszą budować według konkretnego schematu bo tak trzeba?

    ToMasz